Kulumne
#Rusija #netrebko #Ukrajina
Skenslali so Thompsona, zdaj bi pa še Ano Netrebko?!
Logo 13.08.2022 / 06.05

What? Naši Ukrajinci nam razlagajo, da je Rusija "več stoletij" izkoriščala kulturo za prikrivanje "imperialističnih zločinov"?

"Zdi se neverjetno, da človek gre ali ne gre na koncert — ali celo misli, da ga sploh ne bi smelo biti — samo zato, ker verjame zgodbi oz. pojasnilu operne pevke, ki se je pustila slikati z neko zastavo."
26. avgusta v CD

Njenemu gostovanju v Ljubljani namreč nasprotuje cel diapazon antiruskih in/ali proukrajinskih dušebrižnikov.

To me sicer ne čudi. Če so Ani Netrebko odpovedovali nastope v Scali in Metu in še kje, bi bilo res čudno, če se ne bi na to sklicevali tudi pri nas.

Razumem, da se desni medijski bigoti zgražajo nad "škandalom", ki da bi ga sprovociral nastop "Putinove influencerke". In razumem, da je Ukrajinska skupnost v Sloveniji lansirala peticijo s pozivom za odpoved nastopa Netrebko (in Ejvazova).

Zaradi mene. Nekdo mora biti proti.

Zatakne pa se, če preberemo obrazložitev. Takole piše:

"Kultura je najmočnejše orožje v vojni proti Rusiji. Več stoletij je Rusija izkoriščala ravno kulturo za prikrivanje svojih imperialističnih zločinov."

Od Andreja Rubljova naprej?

What? Več stoletij?! Torej ne od 24. februarja letos, ko je Rusija napadla Ukrajino? Ne od leta 2014, ko je anektirala Krim? Ne od 31. decembra 1999, ko je Putin prišel na oblast?

Več stoletij?! Ali hočejo povedati, da je "Rusija izkoriščala kulturo za prikrivanje svojih imperialističnih zločinov" že vse od recimo znamenitega ruskega slikarja pravoslavnih ikon in fresk Andreja Rubljova (1360–1427/30)?!

Rubljov je najbolj časovno oddaljeni ruski umetnik, ki se ga ta trenutek spomnim. Vsaj od 19. stoletja naprej pa lahko prvopodpisanemu peticionistu g. dr. Jevgeniju Gorešniku tja v en dan in na pamet naštejem še nekaj velikih ruskih literatov (Puškin, Lermontov, Turgenjev, Gogolj, Dostojevski, Tolstoj, Majakovski, Bulgakov, Ahmatova, Pasternak, Solženicin, Jerofejev …), velikih ruskih skladateljev (Čajkovski, Musorgski, Rahmaninov, Rimski-Korsakov, Prokofjev, Stravinski, Šoštakovič …) in drugih velikih umetnikov (Malevič, Kandinski, Nižinski …).

Kultura kenslanja

Ali so torej ti veliki ruski umetniki po mnenju Ukrajinske skupnosti v Sloveniji na črni listi prepovedanih oz. nezaželenih, ker jih je Rusija "izkoriščala" — ali jih morda še izkorišča: kot blagovne znamke veličine ruske duše ali česa — "za prikrivanje svojih imperialističnih zločinov"?

Mimogrede: bi lahko to bil nek nov bonton, da Ukrajincu ne omenjaš velikih ruskih umetnikov?

Kultura kenslanja je na kulturnem in umetniškem področju najbolj ekstremna in slaboumna pogruntavščina politične korektnosti. Še tem bolj, če inkriminira in diskreditira zgodovinsko potrjene in priznane ustvarjalce iz nekih povsem drugih, oddaljenih časov.

Netrebko Riot

Pozivati organizatorja (Ljubljana Festival), naj odpove nastop Ane Netrebko, v bistvu pomeni, da naši vrli Ukrajinci sopranistki zamerijo, da ne zavzame take protiputinovske drže, kot so jo zavzele recimo Pussy Riot.

To pričakovati je nesmiselno, ker operne pevke ponavadi niso militantne punk feministke.

Tako kot je nesmiselno, da so v Ljubljani zaprli Ruski dom (Ruski center znanosti in kulture). Po začetku vojne — še v Logarjevih časih — so namreč na MZZ izjavili:

"[Gre za] širjenje [ruske] propagande, [ki ga] v kontekstu agresije na Ukrajino […] lahko razumemo kot instrument kulturnega imperializma, ki sovpada z ruskimi geopolitičnimi interesi in širi vpliv Kremlja."

Spogledovanje s Putinom

Netrebko očitajo, da je od nekdaj podpirala Putina ali se z njim vsaj tako rekoč kulturnopolitično spogledovala. Če bi to bil veljaven argument, bi lahko celo vrsto slovenskih politikov — ki so se okrog njega zelo radi slinili — za kazen poslali v najhujši sibirski gulag.

Diva je zaradi očitkov, da je "blizu Kremlju", po začetku vojne v Ukrajini sama odpovedala več koncertov, pozneje — ko je izrecno dala vedeti, da ne podpira Putina — pa je začela spet nastopati (kjer so jo še hoteli angažirati).

Ali pa da je "pozirala" s tistim separatistom iz Donbasa. Ni pozirala. Ko so ju fotografirali, je on nenapovedano potegnil ven zastavo Novorusije (kot sta se po letu 2014 hoteli deklarirati pozneje samooklicani Doneška in Luganska narodnaja respublika).

Zdi se neverjetno, da človek gre ali ne gre na koncert — ali celo misli, da ga sploh ne bi smelo biti — samo zato, ker verjame ali ne verjame zgodbi oz. pojasnilu operne pevke, ki se je pustila slikati z neko zastavo.

Operne arije in paranaci poprock

Uvajanje fanatične politične korektnosti pa je odbijajoče tudi zato, ker briše meje in razlike med nastopajočimi, ki so si cela svetlobna leta narazen.

Samo pomislite: operno pevko, ki poje stopetdeset let stare arije v italijanščini, bi radi skenslali samo zato, ker si je nekoč morda bila (ali je zaradi mene še vedno) dobra z diktatorskim in warmongerskim predsednikom — tako kot so nekoč skenslali koncert ustaškega provokatorja, ki si je srd poštene javnosti nakopal s konkretnimi izjavami, vsebinami ter imidžem in rekviziti.

To je zdaj isto? Operne arije in paranaci poprock je zdaj v istem rangu neprimernosti? Skenslali ste Thompsona, zdaj bi pa radi še Ano Netrebko? Saj niste normalni!

NAROČI SE
#Rusija #netrebko #Ukrajina
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke