Kulumne
#mediji #antifeminizem #feminizem
Ženske nadirajo politike. Ker lahko. Ker se spodobi. Ker girl power.
Logo 03.11.2019 / 11.19

Vzgojena gospoda sta popuščala zadirčnima gospema, da bi naredila vtis spravljivih kavalirjev. Vendar sta izpadla mevži.

»TV kmetije sicer niso nič novega, a ta način komuniciranja postaja vedno bolj zaskrbljujoč.«

Resnici na ljubo je treba povedati, da generalna direktorica GZS Sonja Šmuc ni »kričala 30 sekund« na koordinatorja Levice Luko Mesca, kot je prizadeti sam pojamral. A karkoli že si mislimo o davkih oz. obdavčenosti dela, to ne spremeni dejstva, da je Šmucova v inforesničnostnem šovu Svet na Kanalu A demagoško zatrla Mesca z rastjo dodane vrednosti na zaposlenega, češ, »vi tega s svojim delom ne morete pokazat«, to je vendar zasluga in dosežek gospodarstva.
Česa ne poveste?!
TV kmetije sicer niso nič novega, a ta način komuniciranja postaja vedno bolj zaskrbljujoč. Podoben primer je bil intervju s premierom Marjanom Šarcem na taisti oz. sestrski televiziji. Voditeljica ga je vsiljivo drdraje šraufala v zvezi z njegovimi trademark kmečkimi metaforami — nazadnje o krofih, ki da jih je treba pêči v topli kuhinji, kjer ni prepiha —, tako da je revež komaj prišel do besede.
Načrtno smešenje politikov pred kamerami in manipuliranje z njimi s strani drugih gostov v studiu in voditeljev odpira različna vprašanja. Medijska, politična in (anti)feministična. Kaj se v resnici dogaja?

Peljati na malo potrebo

Takšno pogovarjanje je ponaredek novinarske neizprosnosti in nepristranskosti. Saj vendar vsi cenimo, da mediji peljejo politike na malo potrebo, ne pa obratno? In vemo, da nam politiki lažejo ali prikrivajo, mediji pa jim v našem imenu postavljajo neprijetna vprašanja.

Nenačelna koalicija populistov

Politikom pa trda prede tudi zato, ker se je proti njim izoblikovala nenačelna koalicija populistov z vseh vetrov. Levite, ki so jih brali Šarcu na Pop TV, so toplo pozdravili celo desničarji, ki te televizije sicer ne prenašajo. Še več! Postavili so celo teorijo, da imajo strici iz ozadja predsednika vlade poln kufer in da so novinarjem kao režimske televizije ukazali, da je treba Šarcu dati znak, naj se spakira. Pa še privoščljivo so si izmislili, da je voditeljica zasačila Šarca »popolnoma nepripravljenega in zmedenega kot malega šolarčka«.
Tako gre to. Če se medij odloči, da bo nekoga osmešil ali diskreditiral, se politik temu na noben način ne bo mogel izogniti. To se bo zgodilo in samo od sebe kotalilo še naprej.
Vprašanje za drugo kolumno je seveda, zakaj se politiki kljub vsemu — pa če imajo kaj povedati ali ne — odzivajo medijskim vabilom pred kamere. Seveda je to preračunljivost. Tehtanje, koliko ljudi (in kateri) bi znalo dati prav njim in koliko mediju.

Niti-niti

Ne moremo trditi, da je pravilo, da ženske pred kamero nadirajo moške — ali celo kastrirajo, kot bi rekli nekateri — bolj in/ali pogosteje, kot ženske pred kamero nadirajo ženske ali moški moške ali moški ženske. A vsaj v omenjenih dveh primerih je to komuniciranje tudi problem odnosov med spoloma. Da ne rečem feminizma.
Pred meseci je Vesna V. Godina v kolumni na Fokuspokusu pisala, da novi funkciji Ursule von der Leyen in Christine Lagarde »dokazujeta, da je feminizem najtesnejši zaveznik kapitala in desne politike« in »da je že sam desna politika«. In še: »Saj gre vendar za dve dami, kajne? In do dam se je treba obnašati v skladu s kulturnim kodeksom […]. Treba je biti gentelmenski. […] Tudi če jim nasprotuješ. Moraš jim nasprotovati dostojno. Nič ostrega in odkritega. Nobenih frontalnih napadov. Ali obračunavanj.«
Za to v bistvu gre v primerih Sonje Šmuc proti Mescu in Maje Sodja proti Šarcu. Lepo vzgojena gospoda sta popuščala zadirčnima gospema, da bi naredila vtis spravljivih kavalirjev, vendar sta v očeh mnogih izpadla kot mevži. In v tem je problem. Tak način komunikacije ne koristi ničemur in nikomur: ne emancipaciji ne patriarhatu, ne politiki ne medijem, ne levim ne desnim, ne kapitalu ne socialni solidarnosti. 

NAROČI SE
#mediji #antifeminizem #feminizem
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke