Kulumne
#družba #narcizem #ZDA #orožje
Streljanje v šolah: Gre za družbeno logiko, stupid, ne za psihologijo!
Logo 02.06.2022 / 06.05

Poboji v šolah niso problem posameznikov, ampak družbe patološkega narcizma. Ki je vzor družbam, kjer pobojev v šolah (še) ni.

"Ko sva pred leti z Miho Kramlijem hodila po šolah predavat o odvisnosti med mladimi, je rad govoril, da so tudi pri nas izpolnjeni pogoji za poboje v šolah. Da gre samo za vprašanje časa, kdaj bo kdo nameril v naše otroke. Vaše otroke."

Biden se sklicuje na Boga, da je to treba storiti. Drugi — vključno s Trumpom — menijo, da bi bilo vsakršno omejevanje proste prodaje orožja nedemokratično, saj bi poštenim ameriškim državljanom kratilo pravico do obrambe svojega življenja in imetja v družbi, ki je nevarna. Ideja Republikancev za rešitev problema pobijanja v šolah je, da je treba oborožiti varnostnike. Kar je nesmisel.

Toda za številne Američane je tak sklep logičen. Logičen pa je tudi iz zornega kota orožarskega in kapitalskega lobija. Ki bistveno določa družbo in družbeno življenje v ZDA.

Preštejte vojne

Ljudje bi morali prešteti vojne, v katerih so po letu 1945 sodelovale ZDA. Potem bi dobili bolj jasno podobo o moči ameriške in mednarodne orožarska in oboroževalne industrije. O njeni ključni vpletenosti v vsakdanje življenje vsakega navadnega Zemljana. Koliko denarja in kapitala obrne.

To je videti tudi v vojni v Ukrajini. Tisti, ki tega ne vidi, je slep. Ali je človek, ki ima možgane oprane z zahodno politično propagando. Karkoli od tega dvojega, tak človek je podpornik kapitalskih orožarskih centrov moči. In s svojimi stališči posredno podpira poboje v šolah. Čeprav tega morda ne razume.
​{embed_info_box}203948{/embed_info_box}

Socialne poškodbe, ne biologija

Razlaga kompleksnosti pobojev v šolah pa se tu ne konča. Razlogov za te poboje ne moremo reducirati na individualne psihološke težave posameznikov. S tem ne trdim, da posamezniki, ki streljajo po šolah, teh težav nimajo. Vendar te njihove težave ne moremo reducirati na nekakšna biološka ozadja, biološke vzroke.

Psihološki ustroj posameznika — tako tistega, ki strelja, kot tudi tistega, ki ne — je družbeni proizvod. Psihologija posameznika je samo individualna raven družbenega, kot je v durkheimovskem duhu zapisal Claude Lévi-Strauss v uvodu k zbranim delom Marcela Maussa. Znanost o človeku po Lévi-Straussu ne more postati znanost, če ne sprejme tega temeljnega dejstva. Gre za družbeno formiranje psihološkega. Za družbene logike. In socialne poškodbe. Ne za biologijo.

Družbene logike in procesi

Zakaj tega osnovnega dejstva še vedno ne moremo vključiti v razumevanje pobojev v šolah, se zdi nenavadno. Vendar je v resnici logično. Če namreč gledamo iz perspektive, da so poboji v šolah manifestacija družbene logike, je treba začeti razpravljati o družbi. O sedanjih zahodnih družbah. O tem, kaj je s temi družbami narobe, da proizvajajo takšna ponavljajoča se vedenja. Problem niso samo posamezniki. Problem so družbene logike in procesi.

Kritično razmišljati o današnjih zahodnih družbah pa je v osnovi prepovedano. Ne samo zato, ker se je z njimi zgodovina domnevno ustavila. Ampak predvsem zato, ker veljajo za dobre družbe. Ker garantirajo Svobodo. In Demokracijo. Ker v njih tako prijetno živimo. Ker imamo več, kot so ljudje kdajkoli imeli. In ker te družbe predstavljajo cilj tistih družb, ki zahodnega ustroja še niso dosegle. To ne velja samo za postsocialistične družbe. Ali za Ukrajino. Ampak za vse neevropske družbe. Torej za tiste družbe, kjer pobojev v šolah še ni.
​{embed_info_box}203949{/embed_info_box}

Črna luknja

Zato poboje vidimo kot individualni problem posameznikov. Če bi jih videli kot družbeni problem, bi morali opustili idealizacijo zahodnih družb. Opustiti bi morali ideologijo, ki je povezana s to idealizacijo.

V to črno luknjo so padli vsi. Od desničarjev do levičarjev. Od klerikalcev do feministk. Od Friedmana do Varufakisa in Pikettyja. Od predsednikov vlad do navadnih državljanov. Ker vsi, ki živijo na Zahodu, uživajo v nekoliko manjših ugodjih (sladoled, neskončno vrst paradižnika in pralnih praškov itd.) in v nekoliko večjih ugodjih (privatna letala in otoki, gromozanska plovila itd.), ki jim jih družba nudi.

Ja, ja: možne so samo reforme tega idealnega družbenega ustroja. Ustroja, v katerem posamezniki pobijajo otroke v šolah. Ustroja, ki stalno producira vojne. Ustroja, ki generira strukturni genocid. Itd. Alternative ni. Alternative ni. Ni je. Če bi bila, bi morali to plačati z izgubo svojih malih ugodij.

PS: Pogoji so izpolnjeni

Vsi torej posredno sodelujejo v pobojih v šolah. In že dolgo vemo, kaj te poboje povzroča. To je patološki narcizem. Za katerega nekateri trdijo, da sploh ne obstaja. Ki ga nekateri, če v raziskavah odkrijejo patološki narcizem, zanikajo tako, da falsificirajo rezultate. Ker naročnikom dejanski rezultati ne bi bili všeč. Niti jih ne bi bilo mogoče objaviti. Vsaj ne v revijah z visokim rangom citiranosti ne. Tam objavljajo samo pravoverno ideologijo kapitalizma.

Pa še to: ko sva pred leti z Miho Kramlijem hodila po šolah predavat o današnjih oblikah odvisnosti med mladimi in vzrokih zanje, je Miha rad povedal, da so že tudi v Sloveniji izpolnjeni pogoji za poboje v šolah. Da gre samo za vprašanje časa, kdaj bo kje kdo nameril v naše otroke. V vaše otroke. Se bomo vendarle zbudili, ko se bo to zgodilo? Ali pa bomo to družbeno katastrofo še kar naprej razlagali z biologijo?         

NAROČI SE
#družba #narcizem #ZDA #orožje
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke