Kulumne
#influencerji #social #internet
Samopodoba v času vplivnežev: Namišljeno, navidezno in nesresnično
Logo 12.06.2022 / 06.10

Socialna omrežja so človekovi naravi povzročila več škode, kot pa so prinesla koristi. Seveda pa vam ta trditev ne bo všeč.

“Vplivneži — pa ne samo medijske zvezde, temveč še posebej politiki, misleci, strokovnjaki in podobne uveljavljene osebnosti — so pred težko, odgovorno nalogo.”

Socialna omrežja so na naše življenje in samopodobo še posebej v času kovida dobila poguben vpliv. Tako na telesno kot tudi socialno in emotivno samopodobo. Ne vem, kaj vse si o tem mislijo psihologi, psihiatri in drugi strokovnjaki, ki se ukvarjajo z našo glavo.

A neglede na to sem prepričana, da gledanje "idealnih", v resnici neresničnih posnetkov takšnih in drugačnih vplivnežev znižuje našo samozavest in kvari zdravo samopodobo ne samo odraslih, temveč še posebej otrok in mladine. Ti se ob skrbno zrežiranih, brutalno obdelanih slikah svojih idolov, vzornikov začnejo sramovati samih sebe, svojega telesa, skromnega okolja, delovnih, poštenih, vendar manj premožnih staršev …

Samopodoba

Človek s slabo samopodobo se pogosto sooča z osebnostnimi in čustvenimi težavami. Zanj je značilno, da je nesamozavesten in da ima občutek manjvrednosti in slabo telesno samopodobo. S problemi se pogosto sooča nekonstruktivno, ima slabše odnose s prijatelji in družinskimi člani.

Slaba samopodoba se ne odraža nujno na vseh področjih hkrati, saj se ljudje med seboj razlikujemo. Nasplošno pa imajo takšne osebe slabo samozaupanje, pogosto se samozaničujejo, doživljajo strah pred novimi izkušnjami. Taki ljudje so negotovi, vzkipljivi, prepirljivi, vase zaprti in predvsem obremenjeni z mnenjem drugih.

Zaradi slabe samopodobe in bluzenja na socialnih omrežjih pa niso nesrečni samo otroci. Tudi odrasli podlegajo tem neresničnim, fotošopiranim slikam in se zavistno čudijo.

Kako dolgo še ne?

A ne gre samo za zavist.

Socialna omrežja razkrivajo, koliko besa, sovraštva, nevoščljivosti, netolerance hujskaške narave in tudi primitivizma, nerazgledanosti je nakopičenih v ljudeh, ki skozi podobe uspešnih in bogatih še tem bolj boleče čutijo svojo revščino, bedo in nemoč. S svojo nepomembnostjo, in globalno ničnostjo treščijo ob družbeno dno.

Socialna omrežja so sprožilec, s katerim spletni friki z besedami podžigajo klimo, v kateri bo na cesti, v šoli, na tržnici nekdo vzel v roke orožje, zapeljal z avtom v gručo ljudi in jih čim več pomendral in pobil. Da bi se na ta način znebil svojih travm, strahov, stisk in obsesij.

Pri nas ne. Hvala bogu. A koliko časa še?

Več škode kot koristi

Trdim, da so socialna omrežja človekovi naravi povzročila več škode, kot pa so prinesla koristi. Seveda vam trditev ne bo všeč. Socialna omrežja namreč ljudi tudi zbližujejo, povezujejo in omogočajo komuniciranje tako rekoč v realnem času.

In vendar so hkrati globalno središče brez državnih, kontinentalnih ali morskih meja. Center brezmejnega nezadovoljstva ljudi, ki v družbi ostajajo preslišani, brez vsakršne možnosti, da nekaj spremenijo, da se povzpnejo vsaj za klin višje na družbeni lestvici. So edina možnost, da naglas povedo, da so tu, kaj si mislijo, se otresejo vsaj delčka frustracij. Hkrati pa vsak dan, vsako minuto oblikujejo vse večjo skupino globalnih nezadovoljnežev.

Ne izzivi

Vplivneži — pa ne samo medijske zvezde, temveč še posebej politiki, misleci, strokovnjaki in podobne uveljavljene osebnosti — so pred težko, odgovorno nalogo. Vstopili so v socialna omrežja, da bi bili bliže svojim privržencem, da bi jim hitreje in neposredno poročali o tem, kar delajo, kakšen je njihov odnos, stališče do tega in onega, da razkrijejo, s kom so, kakšne domove ali hišne ljubljence imajo. Pozabili pa so na odgovornost takšnega početja.

Pozabili so, da s tem posegajo v življenja ljudi, saj s tem narekujejo lepotne trende, način oblačenja, prehranjevanja, razmišljanja, ponujajo nove stereotipe, klišeje … To delajo vsaj tistim, ki niso zmožni oblikovati lastnega mnenja ali ločiti med realnim oz. dostopnim in nerealnim. Bolj ko se ljudje počutijo povezane, bolj so obkroženi z virtualnim svetom. Pa ne samo v smislu digitalnega. Tudi in predvsem z namišljenim, navideznim, neresničnim svetom.

Dejanskost v tej dobi dobiva nove oblike. Človeku pa ostanejo povsem realni problemi. Ne izzivi, temveč resnični problemi.

NAROČI SE
#influencerji #social #internet
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke