Kolumne

Le kaj bi lahko bilo narobe s šolo brez ocen, ki bi jo učenci imeli radi?

20.11.2019 / 06:10 Komentiraj
Vse. Ker proizvaja ljudi, ki jih zlomi življenje, ki ni »fajn«. Na tem služi kapital. Pa ne samo farmacevtska industrija.

Berem, da v Sloveniji nastaja iniciativa za ukinitev številskega ocenjevanja v šolah. Zamenjalo naj bi ga »formativno« ocenjevanje, pri katerem bi učenčev napredek skupaj ovrednotila učenec in učitelj. Šele ob koncu šolskega leta, ko bi bil učni proces končan, naj bi sledila številska ocena. 

Iniciativa me v resnici ne preseneča. V zahodnih potrošniških družbah je izobraževanje že zdavnaj postalo tržno blago. Pod državno, beri: kapitalsko kontrolo pa je postalo tudi ubogljiv ustvarjalec idealnih potrošnikov. Zato od iniciativ za preoblikovanje tega dela družbe ne moremo pričakovati nič drugega kot ravno to. Take iniciative se praviloma pojavljajo v neoliberalnem okolju. Še posebej, če ta logika ni vidna. Če je zapakirana v bleščeč celofan, izpod katerega neoliberalne logike niti ne opazimo. Tudi pri omejeni iniciativi.

V okviru ideje za ukinitev številskih ocen najdemo veliko všečnih sličic: ta način ocenjevanja učencev »ne bo

»Šola brez številskih ocen bi bila še bolj kot današnja institucija za oblikovanje odvisnikov. To pa je problem. Ali bi vsaj moral biti.«
NAROČI SE PRIJAVI SE

Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino. NAROČI SE