Kulumne
#rtv #mediji #zakonodaja
Kaj želi nova vlada z novo medijsko zakonodajo doseči?
Logo 14.05.2022 / 06.10

Medijska zakonodaja ni samo zakon o RTV. Treba bo obravnavati oboje. Medijsko krajino v celoti in RTV kot največjega akterja.

"V teh dneh je kraljičin govor v Parlamentu v Združenem kraljestvu napovedal vrsto zakonodajnih sprememb, ki bodo imele resne posledice za medije." — [Imperialna krona Združenega kraljstva, okrog 1910]

V zadnjih mesecih so bili mediji in z njimi povezana zakonodaja pomembna izhodiščna točka političnih razprav. Nastal je vtis, da so slovenski mediji “problematični”.

Resnica pa je, da problem medijev in njihove regulacije presega nacionalne meje. V EU so skoraj vse države v zadnjih desetletjih naredile pomembne korake pri posodabljanju medijske zakonodaje.

Slovenska medijska zakonodaja se ni konkretno spremenila skoraj sedemnajst let.

Ostajalo je pri besedah

Za skoraj vsako vlado v zadnjih dveh desetletij je bila nova medijska zakonodaja prioriteta. Toda ostajalo je pri besedah. Zamujali smo tudi z dopolnitvami, ki jih je od nas zahtevala Evropska komisija v zvezi z nadnacionalnim medijskim prostorom.

Spremembe medijske zakonodaje so realnost in nujnost v vseh državah. Pomembno je določiti smernice, ki jih vlade s spremembo pravnih podlag želijo doseči v medijskem okolju.

Kaj želijo doseči?

V teh dneh je kraljičin govor v Parlamentu — ki ga je namesto nje same prvič po več kot petdesetih letih prebral princ Charles — v Združenem kraljestvu razkril vrsto zakonodajnih sprememb, ki bodo imele resne posledice za medije na Otoku.

Eden najbolj ambicioznih načrtov je ustvariti “najvarnejše spletno okolje na svetu” — seveda ob želji, da svoboda izražanja ostane zaščitena, novinarske vsebine pa verodostojne.
​{embed_info_box}201839{/embed_info_box}

Kaj želijo z zakonom doseči? Spletna varnost najbolj ranljivih skupin zahteva precej ostro regulacijo in omejitve. To pomeni, da splet ne bo več okolje, v katerem vaški posebneži anonimno zlivajo gnojnico na kogarkoli, če se jim zljubi. Ne bo več mogoče, da bi se sproščala nebrzdana čustva in širile zarote.

Drugačni vatli

Po drugi strani pa: če želijo zaščititi verodostojne novinarske vsebine, jih bo treba jasno prepoznati. To pomeni, da bodo začeli veljati novi, drugačni vatli za ponudnike vsebin, za katere odgovarjajo uredniki in novinarji, in drugačni tudi za tisto, kar se nekritično ponuja na spletu.

Pomembno vlogo bodo odigrali tudi mediji, ki bodo morali razumeti, da kriterij za objavo vsebin ni tisto, kar bi bilo najbolj zanimivo na družbenih omrežjih. S tem bi pokazali, da družbena omrežja ne bodo več osrednje merilo za vsebine, ki so vredne objave. Novinarji bodo morali narediti korak od kriterija monetizacije na družbenih omrežjih (množičnost ogledov) k sledenju profesionalnim standardom.

Ne samo zakon o RTV

Medijska zakonodaja ni samo zakon o RTV. Treba bo obravnavati oboje — medijsko krajino v celoti in RTV kot največjega akterja. Vendar danes nimamo predstave, kaj želi nova vlada z novo medijsko zakonodajo doseči, katere cilje zasledovati. Razen želje po spremembi in drugačni RTV nisem zasledila nič bolj jasnega.

Tudi morebitni slovenski “kraljičin govor”, ki bi podal smernice in med vrsticami ljudstvu povedal, kaj politika v resnici namerava, bi bil za slovensko medijsko krajino več kot dobrodošel. 

NAROČI SE
#rtv #mediji #zakonodaja
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke