Kulumne
#mediji #rtv #ukrepi
Javna RTV po pandemiji med tržnim blagom in javnim dobrim
Logo 12.06.2020 / 06.05

V medijih nič več ne bo tako, kot je bilo. Pa ne zato, ker smo med pandemijo ugotovili, kaj rabimo in kaj lahko pogrešamo.

Gospodarska kriza, s katero so nas strašili že pred korona virusom, zdaj že jasno trka na vrata. In ta kriza bo zelo zaznamovala medijski ekosistem. Na večjih evropskih trgih verjetno celo bolj kot v Sloveniji. 
Javni radiotelevizijski servisi, ki v zadnjih dveh desetletjih iščejo identiteto in so z vsakim novim ponudnikom filmskih storitev bolj prestrašeni, pravega odgovora na krizo še nimajo. Pandemija je lahko samo izgovor za nujne spremembe, kakršne so nameravali izpeljati v mnogih javnih zavodih, kot tudi drugih gospodarskih družbah.
Slovenska vlada je sicer velikodušna do državljanov s spodbudami kot turistični vavčerji ali skrajšan delovni čas, toda gospodarske družbe bodo v tem času morale temeljito prevetriti svoje priložnosti. 
Glede vloge javnega radiotelevizijskega servisa je jasno vsaj dvoje. Informacije, ki jih išče občinstvo, so tržno blago, obenem pa tudi javno dobro.

Novi poslovni modeli

Javni servisi so v večini držav ta čas izkoristili za krepitev pozicij. Tak primer je prvi javni servis BBC. BBC je v času krize našla svojo identiteto, tudi zaupanje v njihove storitve se je okrepilo.

Pričakovanja politike in davkoplačevalcev

Tudi na področju medijev je jasno, da po korona virusu nič ne bo tako, kot je bilo. Pa ne samo zato, ker tudi največje medijske hiše kot so The Sun in The Times napovedujejo odpuščanja. Ali zato, ker bo oglaševalski kolač še manjši, sama sredstva za oglase pa vse bolj premišljena. In predvsem ne zato, ker smo med pandemijo na marsikaterem področju ugotovili, kaj res potrebujemo in kaj lahko pogrešamo. 
Pomen informacij in vloga medijev ostaja ključno vprašanje za stratege in politike. Reorganizacija bo nujna. Vloga javnega servisa in vloga drugih medijev, ki delujejo na trgu, nista identični, čeprav eni in drugi delujejo v istem medijskem okolju in na istem trgu. Pričakovanja politike in davkoplačevalcev so tudi zato različni. Potreba po javnem servisu bo nedvomno ostala, če bo opravljal svoje poslanstvo kot javno dobro. Dolgoročni način izvedbe teh storitev pa bo zahteval še mnogo razprav in strateških politik. 

NAROČI SE
#mediji #rtv #ukrepi
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke