Kulumne
#Hrvaška #mediji #zunanja #Slovenija
Hrvate bi moralo resno skrbeti, da imajo Slovence za sosede
Logo 10.05.2019 / 10.12

Slovenija nima samo zunanjepolitičnih problemov. Ima tudi problem z zunanjo politiko. Zato prodaja patriotsko paranojo.

»Ena sama lastovka v tej zunanjepolitični jati še ne prinese pomadi.​« — [Fotografija: Marko Crnkovič]

Podravka je posnela reklamo, v kateri je za manj kot sekundo prikazan panoramski posnetek Debelega rtiča iz neke slikovne banke, medtem ko glas v offu razlaga: »… i da ova zemlja …« — Hrvaška, kakopak — »može roditi fantastičnim stvarima«.
Ne vem, kdo je sprožil histerijo za klik več, a kakorkoli. Petra Kerčmar je prispevek na Pop TV začela s senzacionalističnim gambitom: »Še ena provokacija ali res zgolj nenamerna napaka?« V članku v Delu pa se je Suzana Kos vprašala: »Gre za napako ali namerno provokacijo?«
Kaj je bolj neverjetno? Da ljudje še vedno pozorno gledajo reklame? Ali da Slovenci — pa čeprav mediji — naredijo iz tega dramo? Da gre osrednji tabloid pod krinko temeljitega pristopa zaradi tega intervjuvat župana anšlusiranega Ankarana? Da o tem sprašujejo predsednika DZ odbora za zunanje zadeve, ki »pričakuje, da bodo pristojni povprašali Podravko […], kaj je s to zadevo in […] primerno reagirali«.
Hrvate bi moralo resno skrbeti, da imajo Slovence za sosede.
Vse se vrača, vse se splača
Ta navidez minorni neincident je že tretji, če ne celo četrti prispevek k slovenski (zunanje)politični blaznosti v zadnjem času.
Najprej je nastal cirkus zaradi protesta madžarske veleposlaniceslovenskemu zunanjemu ministrstvu zaradi naslovnice Mladine, ki je domnevno žaljivo prikazovala Viktorja Orbána kot nacija.
Potem je izbruhnila tako imenovana prisluškovalno-lobistična afera, ko je hrvaški pop in poslovnež na Pop TV poskušal preprečiti objavo za Hrvaško obremenilnih informacij v zvezi s prejšnjo prisluškovalno afero med arbitražnim postopkom.
In k temu Podravkinemu lapsusu lahko prištejemo še namerno napihnjen, kao zlovešč SMS, ki ga je nazadnje skenslani kandidat za slovenskega veleposlanika v Zagrebu poslal Dejanu Steinbuchu — ta pa je iz tega naredil samopromocijski pomp, češ, glejte, spet grozijo medijem.
V Sloveniji je zavladala popolna paranoja. Vsaj navidez. Vpleteni se po mojem zavedajo, da stvari niso tako resne in zaskrbljujoče, kot jih prikazujejo. Se pa kljub temu delajo paranoične, ker se jim izplača. Izplača se jim privatno, individualno — da ne rečem profesionalno —, ker s tem kot mediji pritegujejo pozornost, nabirajo klike, kasirajo oglasne prihodke, se delajo pomembne in se bašejo s podarjenimi piškotki.
Izplača pa se jim tudi državljansko, ker to svojo ponarejeno paranojo prodajajo kot nacionalno zaskrbljenost, celo kot patriotizem.

NAROČI SE
#Hrvaška #mediji #zunanja #Slovenija
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke