Kolumne

Evropski sporazum in ekonomija darov: Protestantska in neprotestantska etika

23.7.2020 / 06:10 Komentiraj
Da EU države sporazum ocenjujejo pozitivno, pomeni, da se vsem zdi, da so dosegle nekaj pomembnega. In to na račun drugih.

Spadam med tiste Slovence, ki so me v zadnjih dneh bolj kot vprašanje, kdo bo slovenski nogometni prvak, zanimala pogajanja predsednikov vlad glede postkoronskih ukrepov. Ne samo zato, ker bodo z rešitvami, ki jih prinašajo, ta pogajanja bistveno določila, kakšna bo EU v praksi v naslednjih letih in kako bodo državljani evropskih držav živeli. Ampak predvsem zato, ker se je to, kar se je v zadnjih dneh dogajalo na evropski ravni, z mojega zornega kota dotikalo nekaterih pomembnih teoretskih dilem. In z njimi povezanih ugotovitev. 

Tako bi recimo Max Weber užival, če bi lahko spremljal pogajanja med tako imenovanimi »varčnimi« državami in drugo skupino držav, ki so se zavzemale za čim večji delež pomoči oz. denarja, ki ga bi ne bilo treba vračati.

Zabaval bi se zato, ker so »varčne« države v resnici države, ki sodijo v tisti zgodovinsko-socialni sklop, ki ga je Weber označil kot »protestantsko etiko«. Druga skupina držav pa sovpada z

»Max Weber bi užival, če bi spremljal pogajanja med »varčnimi« državami in drugo skupino držav, ki so se zavzemale za denar, ki ga bi ne bilo treba vračati.« — [Fotografija: Marko Crnkovič]
NAROČI SE PRIJAVI SE

Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino. NAROČI SE