Kulumne
#korona virus #šola na daljavo #šolstvo
Brez vzgoje ni izobraževanja. Vzgoja je komunikacija. Socializacija je nujnost.
Logo 30.05.2020 / 06.05

Šolanje na daljavo je pokazalo tako na pomanjkljivosti kot na priložnosti sistema, ki jih bodo šolniki morali upoštevati.

»Govorimo o zelo številčni populaciji. V Sloveniji je v osnovnih in srednjih šolah približno 260.000 šolarjev in dijakov in še tretjina te številke študentske populacije, kar je res precejšen del prebivalstva.«

Covid-19, ki je ohromil svet in državo, je dodobra spremenil utrjene načine delovanja mnogih družbenih sistemov. Morda je še najbolj posegel na področje izobraževanja, ki je doslej velja za trdno področje, kjer se spremembe ne dogajajo zlahka. Samo strinjam se lahko, da mora biti vsaka sprememba na tem področju dobro premišljena, saj zaznamuje cele generacije.
Dozdeva pa se mi, da je prav na to polje — torej na šolstvo — pandemija najbolj zarezala. In to tako, da ne bo moglo ostati prezrto tudi v času po krizi. Govorimo o zelo številčni populaciji. V Sloveniji je v osnovnih in srednjih šolah približno 260.000 šolarjev in dijakov in še tretjina te številke študentske populacije, kar je res precejšen del prebivalstva.

Frizerstvo in šolstvo

Zanimivo je bilo spremljati, kako nestrpno smo čakali odločitev vlada o ponovnem odprtju frizerskih salonov in trgovin. Kot da bi šlo za najbolj življenjsko pomembno storitve.
Na odločitev oz. odločitve o ponovnem začetku pouka smo čakali še precej dlje, seveda zaradi zdravstvenih pomislekov, pa tudi zaradi številčnosti s tem povezane populacije. Ker navsezadnje: ko je sprejeta odločitev, da za šole ni več ovir, postane jasno, da smo spet v utečenih družbenih poteh.

10. razred OŠ

Po izkušnjah, ki jih imam s sinovim izobraževanjem — obiskuje 9. razred osnovne šole —, so bili učitelji ves čas odzivni, izpeljali so mnogo video srečanj, pošiljali učencem sporočila s pozdravi, pohvalami in vprašanji. Ne predstavljam si, da bi šolski proces v osnovni šoli sploh lahko kako drugače tekel. Če ne bi učitelji sami vzpostavili stalne komunikacije, bi bilo teh deset tednov precej drugačnih.
In prav to je zdaj postalo definitivno jasno. Šola je tudi vzgojna institucija. Izobraževanje brez vzgoje ni možno. Vzgoja pa je tudi komunikacija. Morda so v teh tednih učenci in učitelji komunicirali celo več kot prej, pa čeprav na daljavo. Učenci so morali učiteljem pisati sporočila, se jim sami opravičiti, če česa niso znali ali zmogli, učitelji pa so z njimi vzpostavljali tudi individualne stike.

Stik z učiteljem

Ta izkušnja je bila za obe strani dragocena in ne more ostati neopažena tudi po koncu pandemije. Učenec je naenkrat imel stik z učiteljem osebno, učitelj pa se mu je odzival. Učitelj je sproti ugotavljal, ali otrok to res zmore, ali zmore to večina ali le posameznik.
O šolanju na domu sem pisala že pred časom. Starše, ki tako želijo šolati svoje otroke, težko razumem. Toda po tej izkušnji so morda tudi oni prepričani, da je šola vendarle nekaj več. Socializacija je nujnost, ki posameznika izoblikuje, pa naj bo v živo ali v območju digitalnega. Šola tukaj mora odigrati svojo vlogo.
Upam samo, da bomo znali ohraniti in izkoristiti izkušnje, ki smo jih v tem kriznem času hočeš-nočeš pridobili — zlasti to osebno komunikacijo med učiteljem in učencem. In da ne bodo potrebna desetletja za korake, ki smo jih prepoznali kot koristne.

NAROČI SE
#korona virus #šola na daljavo #šolstvo
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke