Nimajo pojma, imajo pa mnenja: Zaskrbljene matere besno urejajo družbo

13.3.2019 / 06:10 3 komentarji
Hodijo okrog. Izvajajo pritisk. Grozijo. V šolo pridejo z odvetniki. Zahtevajo odstranitev učiteljev. Pozivajo k linču.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zaskrbljene matere postajajo eden od najbolj problematičnih družbenih akterjev. Tudi v Sloveniji. Tako kot v vseh zahodnih družbah. Matere, ki posegajo v družbo, da bi jo uredile po željah otrok.

Po mnenju zaskrbljenih mater mora družbo usmerjati infantilno načelo ugodja: da je otroku “fajn”. S tem delajo iz otrok socialne invalide. Nezmožne preživeti in reševati probleme v življenju. In ko otroci v življenju potem naletijo na probleme, se zadevajo. Ali režejo. Ali imajo nenadzorovane izpade agresije.

Ko zaskrbljene matere vidijo posledice, seveda ne razumejo, da izvirajo iz neodraslosti otrok, ki so jo same povzročile. Zaskrbljene matere mislijo, da problemi otrok izvirajo iz ne dovolj prijaznega okolja.

In iz tega črpajo energijo za reformiranje socialnega okolja. Ki ga spet reformirajo po logiki, da bo “fajn”. Kar probleme še povečuje. In začarani krog je sklenjen.

Potrebe, talenti in sreča

Eden najbolj izpostavljenih objektov njihovega pobesnelega aranžiranja socialnega sveta je postala šola. Matere zahtevajo reformo šole. Reformo v skladu s “potrebami”, “talenti” in “srečo” otrok.

Gibanje, ki ga pri nas vodi mama, katere otroci še ne obiskujejo šole, a ki vendarle želi vnaprej urediti slovensko šolo tako, da bo v skladu z njenim razumevanjem potreb in “sreče” njenih otrok, ni v tem smislu nič novega.

Kar je pri tem novo, je reakcija slovenskih šolskih oblasti do te iniciative. Zaskrbljeno poslovno sekretarko, ki to gibanje vodi, je minister Pikalo uradno sprejel. In ji zagotovil, da bo pri spreminjanju slovenskega šolskega sistema poslušal vse akterje.

Očitno bo najbolj poslušal tiste, ki imajo najmanj pojma. Seveda zato, ker lahko ravno ti akterji največ prispevajo k njegovi medijski podobi demokrata. Zato ne moremo pričakovati, da bo z enako vnemo sprejemal tudi druge. Recimo tiste, ki se s šolsko problematiko ukvarjamo že več kot trideset let.

Tudi ne moremo pričakovati, da bo minister upošteval tudi znanje. Znanje namreč ne šteje. Tisto, kar šteje, so všečna mnenja. Znanje je bistveno manj všečno. Ker je bolj kompleksno. Ker ni zdravorazumsko. Ker lahko pokaže na problematične posledice všečnih mnenj.

Infantilnost in poneumljanje

Zaskrbljene matere, ki nimajo pojma o problemih, imajo pa o vsem mnenja, o katerih navdušeno blebetajo, so to metodo veselo zajahale. Hodijo naokrog. Pritiskajo na šole. Grozijo. V šole prihajajo z odvetniki. Zahtevajo odstranitev učiteljev, ki niso “fajn”. Itd. Itd.

V zadnjih desetih letih sem imela kot vabljena predavateljica predavanja o socializaciji otrok v današnjih potrošniških, kapitalističnih družbah na več kot tristo osnovnih in srednjih šolah, vrtcih, tudi zavodih. Na številnih šolah so poznali prakso zahtev staršev, da določene učitelje odstranijo. Niti na eni šoli pa nobena mama ni zahtevala, naj odstranijo učitelja, ki otroka nič ne nauči.

To kaže na drugo dimenzijo poseganja mater v šolsko polje. Poleg tega, da širijo infantilnost, s svojimi posegi širijo tudi poneumljanje.

Na mnogih šolah poznajo prakso zahtev mater, da določene učitelje odstranijo. Nikoli pa še ni nobena zahtevala, naj odstranijo učitelja, ki otroka nič ne nauči. To kaže na drugo dimenzijo poseganja mater v šolsko polje. Poleg tega, da širijo infantilnost, s svojimi posegi širijo tudi poneumljanje.​

Od vrtca do fakultete

Aktivnosti zaskrbljenih mater niso omejene samo na osnovne šole. Matere držijo za goltanec tudi svoje srednješolce. In svoje študente. Tudi tam jih nadzirajo. Merijo njihov utrip sreče. Če se jim zdi, da nekaj ni v skladu s “srečo” njihovih otrok, posegajo v srednje šole. In na univerzo. Svojemu neznanju primerno. Svoji nestrokovnosti primerno. Hočejo, da institucije upoštevajo njihova mnenja. In da se spreminjajo tako, kot se njim zdi prav.

Sama to na univerzi opazujem že vsaj deset let. Mame prihajajo s svojimi otroki na informativne dneve. Na vpise. Pišejo zaskrbljena pisma. Stopajo v kontakte s profesorji, da bi izvedele, zakaj njihov otrok — ki ni več otrok, ampak odrasla, polnoletna oseba — ni naredil izpita. Stojijo pred vrati kabinetov, ko njihovi otroci delajo izpite. Ali hočejo sedeti v pisarni skupaj s svojimi otroki, ko ti opravljajo izpite. In seveda pišejo pisma dekanatu, katerega profesorja je treba odstraniti.

Laični sektor

Vsega tega sem bila deležna tudi že sama. Zadnja intervencija zaskrbljene matere je bilo nedavno anonimno pismo. Mama ga je poslala rektorju in vodstvu univerze. V njem zahteva moj linč. Ker da širim netoleranco do manjšinskih in mariginaliziranih skupin. Ker da zagovarjam posiljevalce. Ker da nestrokovno trdim, da ima vzgoja vlogo pri oblikovanju socialno-kulturnega spola. Itd.

Jasno je, da človek od mam ne more pričakovati znanja. So pač laični sektor. Izražajo svoja mnenja. A bi človek vendarle pričakoval od njih kaj drugega. Recimo funkcionalno pismenost. Ali minimalno inteligenco, ki omogoča razumevanje prebranega.

Toda v anonimki zaskrbljene matere tega ni. Niti ni razumela, o čem sem v kolumnah pisala. Niti ni izkazala ene temeljnih sposobnosti funkcionalne pismenosti: zmožnosti, da stavek ali misel povežeš z drugimi stavki in mislimi v tekstu.

Zaskrbljena mama je neizobražena. Funkcionalno nepismena. Ker je anonimna, ni mogoče ugotoviti, katero stopnjo izobrazbe je dosegla. A kakorkoli že, njena nepismenost in nezmožnost razumevanja sta porazno spričevalo slovenskega šolskega sistema.

Isto velja za poslovno sekretarko, ki je pod svojo peticijo zbrala že 22.550 podpisov.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE