Za avtopralnico Pahor ni noben avto dovolj umazan

13.2.2019 / 06:08 Komentiraj
Bolj kot bo avto Ilke Štuhec umazan, večji bo medijski učinek. Dlje ko ga bo Pahor pral, več pozornosti si lahko obeta.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zadnji primer Pahorjevega ponarodelega in prežvečenega koketiranja z javnostjo in flirtajočega udinjanja je bila obljuba Ilki Štuhec na mariborski Zlati lisici, da ji bo opral avto, če zmaga na svetovnem prvenstvu v Åreju.

Pravzaprav je to obljubil na Instagramu, ko se je še isti dan pohvalil, da šampionka ni pozabila, da ji dolguje pripravo smuči, a ji je obljubil še pranje avtomobila, če zmaga v Åreju.

No, Ilka je v nedeljo zmagala in (p)ostala svetovna prvakinja v smuku. Tako bo zdaj moral Pahor bo oprati njen avto. Zakaj je predsednikov populizem skrbno premišljena, dobitna kombinacija, vredna njegove popularnosti?

To pojasnjuje že sam dovtip zmagovalke smuka, ki deluje kot še en nesporazum. Ilka je v ponedeljek za Siol namreč nagajivo povedala:

“Oh, seveda. Ob robu Zlate lisice mi je dejal, da mi bo umil avto. Upam, da je močno umazan.”

Trojni predsednikov win-win

Prvič, Pahor je lahko miren: takšen volonterski infotainment bo v kontekstu mediatizirane politike med državljani preverjeno vedno bolje sprejet kot pa slabše. Nekaterim ne bo všeč, toda po zakonitostih množične psihologije in tabloidnih medijev bodo na koncu zanesljivo v večini tisti, ki bodo pranje Ilkinega avtomobila s ploskanjem sprejeli.

Ta logika velja za vse postopke za naprej in za nazaj. Predsednikov populizem je varna naložba, ki se dobro obrestuje. Če gre kaj narobe, pa je delnice — ob opazovanju javnomnenjskega indeksa — mogoče še vedno pravočasno prodati. Doslej še ni bilo treba.

Drugič, tudi če Ilka ne bi bila zmagala in Pahorju ne bi bilo treba prati njenega avtomobila, bi v medijih v vsakem primeru zaokrožila že sama obljuba, lansirana na Instagramu. Če jo bo dolžan realizirati, toliko bolje. Tega se je naučil že ob famoznem čiščenju kopačk nogometni reprezentanci. Če “stavo” izgubi, lahko še vedno pleni pozornost z obljubo samo.

Pomembno pa je seveda, da izbere nekaj “umazanega”, “nečistega”, za predsedniško funkcijo dovolj “ponižujočega” in posledično tudi medijsko intrigantnega. Pa tudi nekaj takega, da bo lahko stopil med ljudi kot njim enak in sprožil identifikacijo — torej v delovnem kombinezonu, predpasniku ali v poklicni uniformi.

Tretjič, Ilkino upanje, da bo njen avto zelo umazan in da bo imel predsednik torej težko delo, je v bistvu naivno. To močno upa tudi Pahor sam! Prav v tem je poanta! 

Bolj kot bo avto Ilke Štuhec namreč umazan, večji bo medijski učinek, ki ga bo Pahor dosegel. Dlje ko ga bo pral, več novinarske pozornosti in navdušenja ljudstva si lahko obeta. Bolj ko bo ob tem videti smešen in penast od detergenta, bližje bo načrtovanemu cilju.

In tem bolj bodo veseli tudi novinarji in uredniki, ker bodo dobili “legitimen” material za svoja poročila. Nihče jim ne bo mogel očitati, da so rumeni. To pa ne. Saj vendar poročajo o predsedniku, kar je že po definiciji spodobno.

Čakajoč na košarico

Politikom pogosto očitamo, da se šlepajo na uspehe športnikov, se z njimi fotografirajo. Pahor pa je iznašel formulo, s katero lahko v navezi z množičnimi mediji takšnim pomislekom dovolj spretno ubeži. Ko zaženeš tak tip populizma, noben avto, ki ga moraš očistiti, ne bo dovolj umazan.

Zato čakamo na športnika ali športnico, ki bo to ugotovil — in dal Pahorju košarico. Namreč rekel, da si bo avto opral kar sam. In se požvižgal na Pahorjev medijski servis STA, ki nas osrečuje z novicami iz predsednikove avtopralnice in napovedmi, da ga “očitno čaka nekaj dela”.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v ponedeljek, 11. januarja 2019, pod naslovom Zakaj se dežurni populist res ne rabi bati Ilkinega umazanega avtomobila. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE