Kim in Kanye v Sloveniji: Kam bi ju peljali, kaj bi jima pokazali?

2.12.2018 / 06:10 3 komentarji
Poglejmo, kako bi izgledalo to zaenkrat namišljeno petzvezdično, butično doživetje družine West-Kardashian v Sloveniji.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Vedno pogosteje slišimo besedno zvezo “zeleni petzvezdični butični turizem”, ki da si ga želimo v Sloveniji. Ambicija je zrasla, ker Slovenijo vsako leto obišče vse več turistov in ker je med njimi vse več tudi takšnih, ki jim za odlično doživetje ni težko plačati tudi deset in več tisoč evrov.

Ideja, da Slovenija postane država petzvezdičnega in povrhu vsega še butičnega, unikatnega turizma je seveda všečna. Celo nujna. Slovenija je tako majhna, da lahko že nekaj turističnih avtobusov v Ljubljani povzroči gnečo, predvsem pa vse večjo nejevoljo staroselcev v mestnem jedru, ki jih množice tujcev vse bolj motijo v uživanju vsakdanjih ritualov.

Avtobusnega turizma si, roko na srce, v resnici niti ne želimo, niti ga ne moremo in ne znamo upravljati — razen morda v Postojnski jami, kjer se je Marjan Batagelj na množični obisk pripravil tako komunikacijsko kot tudi investicijsko.

Sezona zagotovljena

Kaj je petzvezdični turizem? Kaj so petzvezdična doživetja? Kje in kdaj se sploh začnejo? Z informacijsko brošuro, naslovljeno na bogataša, ki si želi doživeti nekaj novega, pristnega, naravnega? S promocijskim filmom na YouTube kanalu? Z osebnim priporočilom prijatelja, ki je po naključju ostal v Sloveniji, ker je bilo v hrvaškem Dubrovniku že vse zasedeno? So turistični sejmi in delo s turističnimi agencijami in agenti še vedno najpomembnejši? Ali pa je bolje, da tistih nekaj tisoč najbolj bogatih, vplivnih, znanih odličnežev na svetu, ki jih želimo gostiti v Sloveniji, povabimo kar z osebnim pismom in nagovorom predsednika države ali pa vsaj Slovenske turistične organizacije (STO)?

Tako so nagovorili znanega raperja Kanyeja Westa, moža še bolj znane Kim Kardashian, ki je ves svet presenetil z naslovnico Plečnikove knjige na Twitterju

To so hitro in spretno izkoristili v STO in ga z družino povabili v Slovenijo. Če res pride in z njim še soproga Kim Kardashian West z vsemi tremi njunimi otroki, je uspešna turistična sezona za naslednje leto zagotovljena.

Namišljeno butično doživetje

No, poglejmo si, kako bi izgledalo to zaenkrat namišljeno petzvezdično, butično doživetje družine West-Kardashian v Sloveniji.

Upam, da se ob pristanku z zasebnim letalom ne bi prestrašili letališča Jože Pučnik. Ta je za njihove pojme morda podoben kiosku, v katerem navadni smrtniki kupujejo karte za nizkocenovnike.

Nadalje upam, da bi jim bili sposobni najti primerno limuzino, v kateri bi se lahko brez resnih cestnih ovir pripeljali do InterContinentala, edinega petzvezdničnega hotela v Ljubljani.

Večerja bi bila za organizatorje obiska KimYe prava mala malca. Ker če je v naši prestolnici kaj vrhunskega, je to zagotovo na področju kulinarike. Tudi helikopter do Zemona ali Hiše Franko bi bil odlična petzvezdična izkušnja.

Njune otroke bi namesto v ljubljanski Živalski vrt, ki zanje res ni petzvezdično doživetje, raje recimo peljali na Krvavec in jih povabili na pravljično-doživljajsko Pot pastirskih škratov.

Pot do tja seveda ni petzvezdična. Od vasi Grad v občini Cerklje na Gorenjskem se cesta spremeni v nizkocenovno doživetje, ki vključuje tudi parkiranje. Navodila, didaktični program in igre za Pot pastirskih škratov bi najprej seveda morali spraviti v angleščino, da bi otroci lahko polno uživali v poučno zabavnih dogodivščinah v družbi čisto pravih krav, teličkov, ovac in drugih domačih živali s Krvavca. Prevajalcev je v Sloveniji veliko. Upam le, da bi naloga prišla v roke enega od tistih, ki znajo takšno nalogo opraviti petzvezdično.

Kaj je petzvezdični turizem? Kaj so petzvezdična doživetja? Kje in kdaj se sploh začnejo? Z informacijsko brošuro, naslovljeno na bogataša, ki si želi doživeti nekaj novega, pristnega, naravnega? S promocijskim filmom na YouTube kanalu? Z osebnim priporočilom prijatelja, ki je po naključju ostal v Sloveniji, ker je bilo v Hrvaškem Dubrovniku že vse zasedeno?

Najlepša državica na svetu

Kanye in Kim bi po mirno prespani noči v Ljubljani, kjer se po njunih standardih ne dogaja prav veliko, naslednji dan čakalo srečanje z dediščino Jožeta Plečnika. Šarmantna Ljubljana s ponosnim gradom nad njenimi strehami in obisk Plečnikove hiše v Trnovem bi ju zagotovo navdušila.

Njuno navdušenje pa bi bilo verjetno nekoliko manjše glede na enozvezdične možnosti shoppinga. Ljubljana premore samo eno petzvezdično nakupovalno galerijo, ki pa bi jo bili lastniki ob njunem obisku skoraj gotovo pripravljeni za nekaj ur zapreti in jima ponuditi petzvezdični servis in prijaznost — vključno s pijačo, hrano, modno revijo in še čim.

Nato pa v naslednjih nekaj dneh še: Bled, Piran, Prekmurje, dolina Soče, prelet okoli Triglava, Planica, Pokljuka, Postojnska jama in Predjamski grad, Kras, Goriška Brda z  vinogradi “ta rdečega”, Logarska dolina, kakšna urica v enem od petzvezdničnih glampingov, prijeten večer v enih od naših sicer manjzvezdičnih, toda prijetnih toplic, na koncu pa še kakšna golf izkušnja.

Ne dvomim, da bi ju povsod sprejeli najvišji predstavniki krajev, na čelu s predsednikom države.

Kim in Kanye bi nam na koncu utrujena pomahala v slovo in priznala, da smo glede na vse, s čimer se na tako majhnem koščku zemlje ponašamo, najlepša državica na svetu.

Butik in/ali trgovina?

Naravne lepote za izbrano strategijo imamo. Celo Lonley Planet nas uvršča med top ten best value destinacij v Evropi. Slovenija zaseda v tej kategoriji 10. mesto: “Ta žep Evrope v malem je odlična izbira za vse, ki želijo izkusiti najboljše strani celine, a jim primanjkuje časa ali sredstev,” so zapisali na turističnem portalu. In še: “V enem dnevu lahko obiščete beneško obarvana obalna mesta, se povzpnete čez alpske prelaze in večerjate ob reki v središču Ljubljane.”

Ob tem so izpostavili tudi vrsto aktivnosti v naravi, ki jih ponuja Slovenija in ki so precej bolj finančno dostopne kot v drugih alpskih državah.

Lepo, ni kaj. A za zeleni, petzvezdični, butični turizem to še vedno ni dovolj. Izkušnja mora biti celovita. To vključuje:

  • infrastruktura: dostop, prihod, hotelske nastanitve in storitve, ki jih hoteli omogočajo;
  • kadri: prijaznost, profesionalnost, zrelost, odgovornost, znanje jezikov in ustrezno plačilo;
  • kulinarika: v tem smo vsako leto v vse večjem številu restavracij res že petzvezdični;
  • produkti: skrbno in premišljeno oblikovani, inovativni.

Cilji so nedvomno pravi, čaka pa nas še veliko dela. Se pa seveda sprašujem, kako gredo ti cilji skupaj s tem, da ob  že zdaj veliki gneči na nekaterih turističnih točkah želimo obisk prihodnje leto povečati z lanskih 4,7 milijona turistov na 5,5 milijona.

V našem butiku bo velika gneča, ponudba pa — če hitro nekaj ne ukrenemo — še naprej bolj trgovska.


Opomba: Avtorica objavlja tekste s Fokuspokusa ob ponedeljkih na svojem blogu Kaka — Kako komuniciramo?.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE