Ali obstaja kompromis med žaljivimi in učinkovitimi sporočili?

9.11.2018 / 06:10 Komentiraj
Nekoč je veljala doktrina, da ne obljubljaj preveč in ne opletaj s številkami, dejstvi, če nisi prepričan. Kaj pa danes?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Pred kakšnimi desetimi leti smo na televiziji v okviru predvolilnih soočenj prvič v Sloveniji angažirali strokovnjake, katerih naloga je bila, da pozorno spremljajo soočenja in takoj po oddaji opozorijo na netočnosti in neresnice, ki so jih povedali kandidati za odgovorne politične funkcije.

Povabili smo po dva zgodovinarja, ekonomista in pravnika. Po dva zato, ker smo bili prepričani, da bo v oddajah toliko nepravilnosti, da bo za enega samega človeka preveč dela.

In kakšen je bil rezultat? Ostali so praktično brez dela. Slovenski politiki takrat namreč niso govorili na podlagi informacij. Navajali so zelo malo številk in dejstev. Njihovo govorjenje je bilo tako prazno, da naši strokovnjaki po soočenjih niso imeli kaj povedati.

Veljala je doktrina, da ne obljubljaj preveč in ne opletaj s številkami in zgodovinskimi dejstvi, če vanje nisi prepričan. Takrat se nam je zdelo, da se bile oddaje ekstremno dolgočasne.

“7.000-glava karavana kriminalcev”

Danes, ko politiki na vse strani opletajo z dejstvi, bi bila oddaja s strokovnjaki po soočenjih verjetno vsaj toliko napeta kot sámo soočenje. Strokovnjake bi namreč morali vabiti v parih ne zato, ker bi imeli preveč dela, ampak zato, ker bi vsak od njih imel drugačno mnenje o istem dejstvu.   

V Ameriki se je zadnji teden zgodilo nekaj presenetljivega. Ne samo, da so med kandidati Demokratov prevladovale ženske, da sta bila izvoljena prva muslimanka in prvi homoseksualec, ki svoje spolne orientacije ne skriva.

Facebook, NBC in Fox News — kasneje se jim je pridružil tudi CNN — so se odločile, da ne bodo predvajale predvolilnega sporočila predsednika Trumpa. Ta je govoril o “7.000-glavi karavani” migrantov, ki da je “polna kriminalcev”. Omenjeni mediji so se odločili, da oglasa ne bodo predvajale, ker da je rasističen.

Ko so predsednika Trumpa vprašali, ali se mu oglas ne zdi žaljiv in nespodoben, je odgovoril, da je veliko stvari nespodobnih in žaljivih, da pa so vseeno lahko učinkovite.  Video je Trump vseeno šeral na družbenih omrežjih in si ga lahko ogledate na tej povezavi.

Sreča in zasebnost

In še tretja novica tedna. Tovarna pohištva IKEA dela vsako leto raziskave, kako se ljudje počutimo doma in kaj delamo. Pred leti jih je recimo zanimalo, kaj delamo zjutraj, da bi prilagodili pohištvo našim jutranjim opravilom.

Tokrat so v 22 državah vprašali 22.000 ljudi, kako se počutijo doma. Prebivalec Rima, jim je odgovoril, da gre pogosto iz stanovanja posedet v svoj avto, ker da tako dobi vsaj kratkotrajen občutek “duhovne zasebnosti”.

Ni edini. Večina Američanov ima občutek zasebnosti v spalnici (72%) in kopalnici (55%) — potem pa je tu še 45% takih, ki najdejo ta občutek v avtu. Slovenci, ki na poti v Ljubljano preživimo zjutraj in zvečer najmanj eno uro v prometnih zamaških, smo očitno med srečnejšimi ljudmi.

Ampak kljub vsemu se najde kandidat za župana, ki misli, da bo prepričal volilce z obljubo, da bo odpravil gnečo na cestah. Slaba taktika. Hoče nam vzeti srečo in zasebnost.

Prizor iz Trumpovega oglasa pred vmesnimi volitvami ta torek, ki ga Facebook, NBC, Fox News in CNN niso hoteli predvajati, ker da je rasističen.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE