Mediji v primežu fake news po Trumpu in irelevantnosti po Sandersu

25.10.2018 / 06:10 Komentiraj
Če veš, kaj hočeš povedati, če znaš prepričljivo povedati, plasirati po učinkovitih kanalih, ne potrebuješ več medijev.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Davnega leta 2016, še v času predvolilne kampanje v ZDA, je Donald Trump postal nezadovoljen s poročanjem velikih medijev o njegovi kampanji. Trdil je, da v javnost (do volilcev) prihajajo izkrivljene informacije. Namesto da bi mediji pripovedovali o vsebini njegovih sporočil, jim je očital, se ukvarjajo s kritiko njegovih sporočil in čakajo vsako priložnost za napad nanj.

Trump pa ni samo začel napadati velikih medijev in uporabljati izraza fake news — še posebej za CNN in New York Times —, temveč je ustvaril še “svojo” “televizijo”.

Na Facebooku je bila vsak dan nekaj minut pred 19. uro (ko se je ponavadi začel neposreden prenos njegovih predvolilnih srečanj) “na sporedu” njegova dnevnoinformativna oddaja. Predvajali so jo iz njegovega štaba, scenografija je bila visoka miza z nekaj barskimi stoli, ozadje so bili prostori štaba. Nekaj luči, ena ali dve kameri, voditelj in komentatorji oz. razlagalci njegovih idej. Poceni in efektna ideja.

Kdo je večji komunikator?

Trump je prav tako že leta 2016 rekel, da je veliko bolje imeti svoj Twitter profil — takrat je imel približno 17 miljonov followerjev —, saj je tako večji in pomembnejši komunikator kot cel New York Times skupaj.

“Mediji, ki so v lasti velikih korporacij, imajo samo en cilj — in ta je, da zaslužijo čim več denarja. Veliki mediji so neke vrste droga, ki ustvarja narod idiotov. Veliki mediji se ne ukvarjajo s pravimi temami, zato moramo sami poskrbeti, da bodo prave teme prišle do ljudi.”

To pa niso več Trumpove trditve, ampak Sandersove. Berniejeva TV zgodba prihaja z drugega političnega konca, vendar ravno tako pripoveduje o uspešnosti komuniciranja mimo velikih medijskih hiš. Video parlamentarnega soočenja med republikanskim senatorjem in kanadsko zdravnico o zdravstvenem sistemu, ki ga je Bernie Sanders objavil na svojem Facebook profilu, je imel do danes 33 milijonov ogledov.

Kaj se dogaja s televizijo?

Po Sandersovem mnenju večina ljudi dela več kot osem ur na dan — in to za manj kot minimalno plačo in brez zdravstvenega zavarovanja, njihovi otroci pa si ne morejo privoščiti dobre izobrazbe.

In ko prižgejo zvečer televizijo, vidijo prepire in novice o tem, da je Trump ponovno odpustil nekega svojega uslužbenca.

Zato je v letu 2017 sproduciral in objavil na Facebooku in Twitterju več kot 550 originalnih kratkih video zapisov. Pogovori, ki jih vodi z znanimi ljudmi v različnih dvoranah in jih v živo predvaja na Facebooku, pogosto presežejo gledanost CNN tistega večera.

Velike medije po eni strani obsoja Trump, da so fake, po drugi strani pa Sanders — da ne govorijo o pomembnih stvareh.

Nekaj posebnega, nekaj drugega

In kar je še bolj pomembno: če veš, kakšno je tvoje sporočilo, in če ga znaš prepričljivo povedati in plasirati po učinkovitih kanalih, v bistvu ne potrebuješ več klasičnih medijev.

Še več! Sodeč po raziskavah je v povprečnem časopisu ali televizijski informativni oddaji za več kot dve tretjini vseh novic iz drugih medijev (agencij, PR sporočil, drugih klasičnih medijev itd.) — samo slaba tretjina zgodb pa je originalnih. Na tak način prihajajo Sandersova sporočila kot citati tudi v velike medije. 

To je še posebej pomembno v času, ko so mediji po mnenju mnogih obsedeni z navajanjem tvitov politikov in ko ne razumejo, da sporočila na Twitterju niso nujno namenjena velikim medijem in da je komunikacija na Twiterju ali Facebooku nekaj posebnega — in da ima svoja pravila, za katera ni nujno, da so taka kot pravila komuniciranja v velikih medijih.

S takšnim početjem veliki mediji spodkopavajo svoje temelje in sami sebe spreminjajo v nekaj drugega.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE