10 pravil za uspešno in agresivno manipuliranje na družbenih omrežjih

18.10.2018 / 06:08 Komentiraj
Ob medle ali “medle” izjave Šarca in Cerarja, Macrona in Angele Merkel se nihče več ne obregne. Niti opazimo jih ne več.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Na komunikacijo avtoritarnih voditeljev sedanjosti smo vsi ekstremno pozorni. Izjave Mattea Salvinija, Marine Le Pen ali Donalda Trumpa so v medijih vsak dan. Praktično tudi pri nas ne mine dan, da ne bi bil v medijih Janez Janša zaradi kakšne izjave, s katero se potem vsaj na družbenih omrežjih vsi ukvarjajo.

Bralci New York Timesa imajo pogosto vtis, da je The New York Times postal časopis o Donaldu Trumpu. Ne znajo si predstavljati, kakšen bi NYT sploh bil, če ne bi bilo Trumpa.

Vtis je, da so ti in takšni voditelji in njihovi načini komuniciranja popolnoma prevladali. Ob medle ali “medle” izjave Šarca ali Cerarja ter Macrona ali Angele Merkel se nihče več ne obregne. Niti opazimo jih ne več.

Zakaj so avtoritarni, agresivni komunikatorji tako uspešni? Umair Haque je naštel deset pravil komunikacije, ki jim omogočajo stalno pozornost.

Čista desetka

  • Velika laž. Haque trdi, da si ljudje želimo verjeti veliki laži. Tak primer je recimo Trumpovo geslo “America first!” — čeprav gre v bistvu za “Trump first”. Ker si ne znamo predstavljati, da bi nam izvoljeni politiki lahko lagali o  velikih in pomembnih stvareh ali dogodkih.
  • Manipuliranje. Ustrahovanje. Javno poniževanje. Če niste na pravi strani — ali še huje: če ste nekoč bili in se potem spremenili —, vas bodo avtoritarni voditelji iz dneva v dan omalovaževali in poniževali. Vsi, ki niste z njimi, ste izdajalci. To vam je treba vedno znova in znova govoriti. V opomin vam in tistim, ki bi si drznili zapustiti ta krog.
  • Progresivna kršitev norm. Ko že mislite, da ne more biti huje, bodo s svojo komunikacijo poskrbeli za še hujšo kršitev sprejetih norm in pravil obnašanja, spodobnosti in vljudnosti.
  • Plaz. Treba vas je zasuti z informacijami. Informacije morajo biti nepregledne po številu in kontradiktorne po vsebini. Več ko jih bo, večja je verjetnost, da bodo vsaj deli informacij zašli tudi v mainstream medije in postali tema pogovorov. Neglede na njihovo resničnost ali ne.
  • Družbena potrditev. Deluje na realitvno enostaven način, zahteva pa številno aktivno občinstvo. Temo, za katero želiš, da se o njej govori, spodbudiš s svojimi ljudmi in mediji na način, da postane prevladujoča debata. Nekdo od sodelujočih vedno odigra vlogo nekoga, ki ga je debata spreobrnila.
  • Eksistencialno razmišljanje. Svet je izrazito enostaven, vse se da razložiti z dvema barvama. Sivina ne obstaja. Črna ali bela. Naš ali vaš.
  • Mučeništvo ničelne vsote in preganjanje. Svet je razdeljen tiste, ki so zmagali, in tiste, ki so izgubili. Svet lahko izboljšamo samo tako, da zmagamo in se znebimo statusa žrtve. Če nekdo ali nekaj — lahko tudi pogodba —, ni v skladu z mojimi nazori ali mnenjem, si zasluži poraz.
  • Infantilna grandioznost. Avtoritarna komunikacija v bistvu govori o tem, da smo prvi in največji. Na ta način se — tako kot otroci — definiramo kot center sveta.

Na družbenih omrežjih v Sloveniji je takšna komunikacija ne več izjema, ampak kar pravilo.

In kaj naj s tem? Zelo preprosto: če nekoga potegne v tak način komuniciranja, je dobro vedeti, kam spada.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE