Zakaj bi kupili informacijo, če nam jo Facebook posreduje zastonj?

28.9.2018 / 06:08 Komentiraj
Mediji ustvarjajo vsebine. Regulirajo jih regulatorji. Za vsebine so odgovorni. Potem pa prideta Facebook in Google …
NAROČI SE PRIJAVI SE

V zadnjih dneh je prišlo do razumne pobude, ki bi jo sicer pričakovali že desetletje prej, pa vendar je bil res že skrajni čas za konkreten korak.

Spletna giganta kot Facebook in Google si iz leta v leto krepita moč s posredovanjem vsega, kar medijski trg prinaša. Družbena omrežja se ukvarjajo z deljenjem naših osebnih objav, ki jih ustvarjamo sami.

Drži, da je Facebook izjemno koristno orodje za pridobivanje dosega uporabnikov. Kot podjetje, ki se zaveda, kaj želimo razkriti in kaj skriti, je Facebook platforma, ki omogoča bivanje in delovanje posameznikov in vedno bolj tudi podjetij.

Razumljivo, da je za razumno uporabo potrebno aktivno ozaveščanje uporabnikov, ki so del Facebook skupnosti. In če je uporaba Facebooka danes sestavni del digitalne pismenosti, potem je tudi nujno, da je ta uporaba premišljena.

A kdo se s tem ukvarja? Zaenkrat še nihče.

Tiskani mediji so pač v zatonu

S stališča zagotavljanja vsebin pa na strani Facebooka in Googla trčimo na še večji problem. Dokler posredujejo samo tisto, kar ustvarimo uporabniki za Facebook in delimo med prijatelji, je še razumno.

Ko pa Facebook brezplačno deli vse, kar ustvarijo mediji in druge založniške hiše, pa postane problem bolj kompleksen.

Tiskani mediji so pač v zatonu. Tudi njihove spletne različice ne morejo nadoknaditi zlatih časov tiska. Očitno pa vendarle ponujajo precej zanimivih in relevantnih vsebin, saj so njihove vsebine pomemben del Facebookove ponudbe.

Odkod skratka Facebooku pravica, da v enem in istem istem zamahu posreduje top medijske novice, yoga oglase, fake news objave in doživljajske poste vsakega od nas? Ali sega Facebookova pravica tako daleč, do koder si jo lahko vzame?

In to zastonj

News Media Association (NMA), ki združuje britanske informativne (tiskane in internetne) medije — s skupaj petmilijardnim prometom in skoraj 50-milijonsko publiko —, se je vendarle oglasilo, da to ni pošteno. Posredovanje njihovega dela, torej avtorskih prispevkov oz. vsebin, ki so del vsebin informativnih medijev in ki pripadajo tistim, ki so jih kot naročniki plačali, Facebook brez zadržka posreduje svojim uporabnikom. Oni to dobijo zastonj.

Načeloma je v interesu vsakega novinarja in ustvarjalca, da imajo njegove vsebine čim večji doseg. Medijska poslovna logika pa je le nekaj drugega. 

Medijske hiše ustvarjajo vsebine. Regulirajo jih različni regulatorji. Za vsebine, ki jih ponujajo, so odgovorni. Potem pa prideta Facebook in Google in izbereta samo tisto, kar jim ustreza, kar potrebujejo — in to zastonj.

Regulacija družbenih omrežij

Medijske hiše producirajo in posredujejo vsebine, ki so v skladu z določenimi standardi. Držijo se določenih pravil. NMA so prizadeva, da bi tudi Facebook in Google vzpostavila iste standarde za posredovanje. Očitni fake news in osrednja novica informativnega medija imata na Facebooku in Googlu enak položaj. Od uporabnika je odvisno, katero bo všečkal, katero do konca prebral … 

Iskanje poti za regulacijo družbenih omrežij je vedno bolj dinamično in vedno bolj posega na vse zorne kote. Na koncu pa bo še vedno odvisno samo od uporabnika, da se odloči, kako naprej.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE