7000 pešk in 18 selfijev nore klobučarke/lubeničarke

9.8.2018 / 06:08 Komentiraj
Pri avtoportretih Tine Kolenik se zdi, da njihova ideološka moč ne pride iz glave, ampak iz tistega, kar si da na glavo.
NAROČI SE PRIJAVI SE

V ljubljanski Galeriji Kresija na Stritarjevi je bila sinoči otvoritev nevsakdanje in provokativne razstave cikla fotografskih selfijev pod naslovom Promenada multimedijske umetnice Tine Kolenik — sicer asistentke za kostumografijo na AGRFT in skupaj s Samiro Kentrić članica porn art tandema Eclipse.

Promenada je nastala tako, da je na tržnici kupovala sveže, najlepše lubenice, jih razrezala, iz njih sestavila čez dvajset različnih pokrival — in se z njimi fotografirala. Pokrivala ponazarjajo različne sloje, vere in družbene statuse, tako moških kot žensk. Draž ali čar razstave je, da je vse zelo prepričljivo in avtentično, vsebinsko zaokroženo — čeprav ostaja glava ali obraz samo njen.

Selfi palica kot umetniški pripomoček

Bistvo razstave je vsekakor to, da so selfiji kot nov fotografski žanr posneti s pametnim telefonom, ki je zamenjal profesionalne fotoaparate in vse, kar je (bilo) povezano s klasično fotografijo.

Selfije je delala s pomočjo selfi palice, običajnega teleskopskega pomagala, ki ga turistom pred milansko stolnico prodajajo za 10€, nekoč pa so ga tudi v Ljubljani.

Smisel avtoportretiranja Tine Kolenik je v njeni večizraznosti in večpomenskosti. Ženska ve, da nikoli ni ena sama, samo ena. Niti ne samo svoja, ampak je lahko vedno še kakšna ali “drugačna” — če ne čisto zares, pa v domišljiji, predstavi, želji, refleksiji, družbenem in idejnem ali celo ideološkem, zgodovinskem kontekstu.

Štirje selfiji Tine Kolenik (sourno od zgoraj levo): Partizanka, Feredža, Pop, Škof.

Nerazoglava

Tina Kolenik najraje posoja svojo glavo pripadnikom religij — kot da hoče povedati, da so ti najmanj svobodni. Kakor hitro si na glavo nekaj daš, nisi več svoboden, bi lahko rekli. Razen v budizmu vsi najvišji predstavniki ver nosijo pokrivala. Budisti pa so obriti. Pri njih spregovori gola glava.

Pri selfijih Tine Kolenik se zdi, da njihova ideološka moč ne izvira iz glave, ampak iz tistega, kar si da na glavo. Namesto nje govori pokrivalo. Tina noče biti samo človek, ampak tudi metaforično določen predmet, rastlina, plod — a naj spomnim, da je jedro lubenice rdeče kot kri.

Tina rada provocira, izziva, se spogleduje, (se) testira, išče svoje dimenzije selfijevskega in vsebinskega subjekta. Z vsakim lubeničnim pokrivalom najde in izpove drugačno zgodbo. V njej je vedno še prostor za nekoga drugega, ki prav tako nekje drugje obstaja, ne le v njej, fizično in imaginarno.

Na otvoritvi je bila tudi ozvočena lubenica: za glasbeno spremljavo je ob sodelovanju publike poskrbel sklatelj Aldo Kumar. — [Fotografija: Marko Crnkovič]

“Preparirana” lubenica

Zastavlja se vprašanje, kakšne so izrazno-tehnične možnosti likovnega izražanja zgolj s selfiji, žensko glavo in “preparirano” lubenico. Očitno velike, domiselne, polno zaokrožene po vsebini in smislu, ob pogledu na nevarno žensko, ki zlahka dominira nad “drugimi” upodobljenimi figurami.

Na razstavi v Kresiji vidimo Tinin jaz in drugi jaz — če ne celó célo panoramo jazov. Cikel Promenada je nastajal dve leti — oziroma dve sezoni lubenic —, tako da je avtorica morala najprej vse “skicirati” in zasnovati cikel, postaviti časovno in vsebinsko distanco in celovitost, potem pa vse še enkrat realizirati z lubenico.

Stena pešk

Posebnost postavitve razstave v Kresiji je desna stena, na katero je Tina Kolenik prilepila 7000 lubeničinih pešk. Za to je potrebovala 48 ur dela.

Posebno zahtevna pa je bila še sama studijska izdelava, izbira materiala in dimenzij slik, pri čemer pa je ob pomoči profesionalnega fotostudia seveda imela glavno besedo avtorica sama. Vseh pokrival na razstavi je osemnajst, poleg njih pa še dve lubenici in tri lubenične teksture.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu v sredo, 8. avgusta 2018, pod naslovom Promenada z lubenicami kot pokrivali na glavi Tine Kolenik. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorjem.

Okrog 2200 od skupaj 7000 lubeničnih pešk na steni Galerije Kresija na razstavi razstave Promenada Tine Kolenik. — [Fotografija: Marko Crnkovič]

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE