Poščij se na SD: Minus dva deci hommage à Duchamp

9.5.2018 / 06:08 Komentiraj
Morda pa je bil paket oglaševanja nad pisoarji tako poceni, da se mu Dejan Židan in Anja Kopač Mrak nista mogla upreti?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Kaj bi se zgodilo, če bi v toaleti nad pisoarjem zagledali plakat s fotografijo Janeza Janše z zavihanimi rokavi in tetovažo v slogu slogana SDS: “Sproščena Slovenija”?

Ali pa Evo Irgl, le da bi na njenih rokah pisalo nekaj drugega, recimo: “Poskrbim za vse”?

Verjetno bi cela Slovenija pokala od smeha.

Toda če zamenjamo protagoniste, je smeha bistveno manj. V prostorih, kamor hodi celo cesar peš, se iznad pisoarjev smejita prvak Socialnih demokratov Dejan Židan in SD ministrica za delo, družino in socialne zadeve Anja Kopač Mrak.

Prvi priteguje pozornost uporabnikov stranišč z golimi lakti, na katerih je napis “Samozavestna Slovenija”. AKM pa ima sklenjene roke, na katerih piše “Skrb za vse”. Svojo kao tetovažo je ponosno objavila tudi na Facebooku.

Ukradeni slogan

Primerjava postane še malce bolj mikavna, če pomislimo — in kar sem že dovolj podrobno komentiral —, da je slogan “Samozavestna Slovenija” prvak SD tako rekoč ukradel prvaku SDS. Obe stranki motivirajo podobe parole.

Pa vendar me preveva občutek, da si Janša takšnih tetovaž ne bi privoščil.

Dr. Miha Kovač je na Facebooku svojo minus dva deci izkušnjo razvil v dilemo: “Tisto, ko lahko izbiraš, ali boš med lulanjem […] gledal v oči Anji Kopač Mrak ali pa Dejanu Židanu.”

Tri možnosti (bolj ali manj dobronamerne)

V resnici je predvolilni marketing že skoraj komičen. Od najbolj sarkastične do najbolj prizanesljive so v igri tri možne reakcije potencialnega volilca.

Prvi volilec bi porekel nekaj takega:

“Ne morem verjeti, ampak tole je res samozavest serijsko prve stranke v Sloveniji, ki mi ponuja, da se nanjo poščijem.”

Drugi volivec bi bil malenkostno bolj ironičen:

“Noro, ampak tile modeli [če uporabimo žargon “njihovega” Boruta Pahorja, op. avt.] hočejo postati diuretik za ljudstvo.”

Tretji volivec pa bi bil morda še najbolj prizanesljiv:

“Dobro, pri Židanovih so pač samozavestne volje in stavijo na Marcela Duchampa, ki bi lahko v njihovi pogruntavščini prepoznal resnično umetnino.”

Reklamni infantilizem

Ali lahko vdor samozavestnih Socialnih demokratov v posameznikovo privatnost razložimo še kako drugače? Morda lahko prijazno ugibamo, da tega sicer niso hoteli, vendar je bil paket oglaševanja v toaletnih prostorih tako poceni, da se mu preprosto niso mogli upreti.

Biopolitika telesa, kjer svoj tatu po zgledu Pahorjevega delfinčka na ramenu zastaviš za praznino strankarskega slogana, je res videti deplasirana. Napačno telo, napačen kraj, napačen označevalec.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v nedeljo, 6. maja 2018, pod naslovom Samozavest nad pisoarjem: ko te Židan opazuje med opravljanjem potrebe. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE