Če ni FB, je pa kaj drugega: Politični novinci, dobrodušneži, manipulanti

23.3.2018 / 06:10 Komentiraj
Lepo, da se je Facebook opravičil, toda trženje podatkov je preveč donosno, da bi verjeli, da se to ne bo več dogajalo.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Facebookov škandal je še enkrat in morda definitivno dokazal, da so osebni uporabniški podatki najbolj cenjeno blago za komercialne in politične namene.

Cambridge Anayltica in Facebook sta sklenila odlično kupčijo s podatki ne samo anketirancev, temveč tudi njihovih prijateljev — skupaj kar 50 milijonov uporabnikov. Potencialnih kupcev in volivcev. Raziskava bo še pokazala, ali je pri tem šlo tudi za manipuliranje volivcev v ameriški predvolilni kampanji leta 2016.

Ko je afera izbruhnila, so sprva krivili nevedne uporabnike Facebooka, ki so se očitno “prostovoljno” strinjali, da lahko njihove osebne podatke uporabijo. Po nekaj dneh pa je postalo jasno, da si s takšnim pojasnilom Facebook povroča še večjo škodo.

Si sploh predstavljamo, kaj bi pomenilo, če bi se začeli resno zavedati, da bo morda vse, kar delimo na družbenem omrežju, uporabljeno in zlorabljeno?

Na tem temelji poslovanje

Na nek način to seveda drži. A če Facebook trdi, da s tem ni nič narobe, ker smo v to privolili, potem je to njegov propad. Tudi zato je moral Zuckerberg ustaviti zgodbo in se posipati s pepelom, da je res neetično, če jim uporabniki ne morejo več zaupati.

Facebookov uspeh je tlakovala delitev informacij o uporabnikih. Število uporabnikov Facebooka je navsezadnje omejeno s svetovno populacijo, toda uporaba in seciranje informacij o uporabnikih ponujata neskončne možnosti.

Poslovanje že danes temelji na informacijah o potencialnih kupcih in uporabnikih storitev, v prihodnje pa bo še bolj. Boj za vsakega uporabnika, za vsakega volivca postaja vedno bolj neizprosen. Uvajanje novih produktov in storitev temelji na poznavanju uporabnikov in poznavanju tega, kaj potrebujemo danes in kaj bomo potrebovali v prihodnosti.

Še več! Trženje temelji na tem, kako hitro in učinkovito se pustimo prepričati, da potrebujemo prav to, kar nam nekdo ponuja. Oglaševanje ni samo iskanje novih poti do kupcev, temveč vedno bolj vprašanje, kako se prikrasti v zavest potencialnih kupcev in jih prepričati, da brez te ali one storitve ali proizvoda ne morejo ali ne želijo več živeti.

Politika in komerciala

Polje političnega komuniciranja še bolj kot komercialne storitve prinaša potrebo po razumevanju volivcev in njihovih potreb in želja.

Politični tekmeci igrajo na divjem prizorišču, kjer se morajo boriti za vsak segment populacije in za vsakega volivca. Na eni strani boj za vsak glas, na drugi pa že dolgo pred začetkom kampanje analiza in preverjanje, kakšne politike pravzaprav hočemo.

Analiza potreb in želja državljanov je občutljivo področje, ki prinaša “nove obraze” in “nove rešitve problemov”. Politične zgodbe se začnejo z ugotavljanjem, kako živimo in v kaj verjamemo. Potem se pojavijo politični “novinci”, “lokalni dobrodušneži”, ki so domnevno prav to, kar potrebujemo. Če niso točno to, pa naši osebni uporabniški podatki političnim svetovalcem omogočajo, da jih zmanipulirajo. Če le imajo predvolilni štabi dovolj časa.

Dostop do potencialnih volivcev je samo ena od etap v teh bojih. Seveda pa potrebujejo pa “prave podatke”, da vsakogar nagovorijo na pravi način.

Facebookovo opravičilo je normalna poteza, ki pa lahko zamegli realnost zbiranja in prodaje podatkov. Gre za preveč donosen posel, da bi lahko verjeli, da se to ne bo več dogajalo. Tudi če bodo mnogi uporabniki izbrisali Facebook profile, lahko domnevamo, da bo zmedo izkoristilo neko drugo družbeno omrežje.

Navsezadnje so nas navadili, da obstajamo v virtualnem svetu. Pomagali so nam, da smo si ustvarili potrebo, da imamo še kak drug profil v življenju in ne samo tega, ki ga živimo tukaj in zdaj. Tudi zato se bojim, da manipuliranja in zlorab podatkov še ne bo tako kmalu konec.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE