In oskarja za specialno vojno dobi … Boris Popovič za plakate pred Koprom!

13.3.2018 / 06:10 2 komentarja
Primorski propagandni stroj za preprečevanje politične nepokorščine si odslej tudi prisvaja tujo intelektualno lastnino.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Gre za novo obliko političnega boja na slovenskem Divjem Zahodu: če ti je nekdo napoti — v konkretnem primeru kriminalist —, kot župan z njim javno obračunaš na jumbo plakatih. V stilu aktualnega, z oskarji nagrajenega filma Trije plakati pred mestom. Vendar v našem primeru s prav nič plemenitim predznakom.

Res je, da so lokalni mediji koprskega župana Borisa Popoviča — ki jih naivno plačujejo občanke in občani — po zaslugi nevrolingvistov, ki skrbijo za uspešen mentalni postroj prebivalstva, pravi propagandni stroj za zaustavljanje zoprnih kritikov in novinarjev in drugih politično nepokornih posameznikov ali ustanov.

Tudi je res, da sta že Janša in Fištravec z brezplačniki, portali in televizijami nakazala slovensko smer razvoja berluskonizacije javnega prostora in politično-medijsko partnerstvo, kjer vprašljivo lastništvo — skrito ali neskrito — ni več moteči element, temveč pogoj za združevanje politike in četrte veje oblasti.

Koprsko kognitivno mapiranje

Toda ta zadnji primer je nekaj posebnega. Koprski plakati so “inovativen” sodobni kanal za kognitivno mapiranje mentalnih reprezentacij ljudstva. Tega v zatohlem domačem prostoru tega še nismo videli.

Na plakatu, s katerim se na prvi pogled oglašujejo Slovenske novice, vidimo koprskega kriminalista Nermina Dedića. Ta je bil v omenjenem mediju dejansko predmet obravnave — v člankih Kriminalist na črno gradi hišo in Kriminalist ponaredil dokument?! — zaradi domnevne črne gradnje v Čežarjih.

Naročnik oglasa seveda niso Slovenske novice, temveč koprski Multimedijski center Vizija d.o.o.. Podjetje je izdajatelj spletnega portala Ekoper, njegov glavni urednik pa je Popovičev svetovalec Sebastjan Jeretič. Plakat je dal objaviti župan sam, da bi se maščeval neljubemu kriminalistu, ki ga je preiskoval v primerih različnih kaznivih dejanj.

Kot da bi kriminalistov prekršek — tudi če je vse res — zmanjšal težo županovih kaznivih dejanj dejanj.

Retorično vprašanje Popoviču

Zgodba je precej preprosta. Na navidez nedolžnih oglasih za Slovenske novice — kar na nek način tudi so — vidimo izrez dejansko obljavljenega članka. Kot da sta naročnik in/ali z njo povezana oseba previdno stavila na možnost, da bosta razbremenjena odgovornosti, varno skrita za z ničimer povezano dejanje.

Tudi ni bilo presenečenje, da je ravno Ekoper prvi objavil zgodbo in pri tem hlinil začudenje, da se je na koprskih jumbo plakatih “znašel […] kriminalist Nermin Dedić, ki po poročanju časnika Slovenske novice ni le domnevni črnograditelj, ampak naj bi bil celo kazensko ovaden zaradi suma kaznivega dejanja ponareditve listine.”

Še več! Naracija je dodatno elaborirana v smer očitkov — že stotič — “samooklicani nadnovinarki” Eugeniji Carl in tako imenovanim “resnim medijem”, ki da o vsem skupaj pridno molčijo.

Časopis Delo je Popoviču zastavil retorično vprašanje, ali je Multimedijski center Vizija pridobil soglasje izdajatelja Slovenskih novic (Delo d.o.o.) za uporabo blagovne znamke za to, kar je videti kot županova osebna vojna proti tistim, ki ga preiskujejo (seveda z sredstvi koprskih davkoplačevalcev).

Za soglasje seveda niso niti zaprosili. Zato Delova pravna služba “proučuje možnosti ukrepanja proti taki poslovni praksi”.

Odlična niša

Koprski župan je očitno našel odlično nišo za svoje obračune. Po eni strani se namreč zdi, da Delo kot izdajatelj novic ne more pokazati prevelikega poslovnega interesa proti oglaševanju svojih produktov, po drugi pa inertni Urad za intelektualno lastnino odgovarja šolsko in posplošeno: da lahko nosilec kršene pravice vloži tožbo in da so lahko kršitve pravic iz naslova intelektualne lastnine, ki jih preverja tržni inšpektorat, “kazniva dejanja, za katera so predvidene stroge kazni”.

Ja, saj vemo, kako v praksi tečejo take zgodbe.


Opomba/Dodatek: Avtor je za koprski portal Skupaj nedavno prispeval kolumno z naslovom Koper in njegov Vodja: ime česa sta?. V njej je poskušal razložiti, v čem vidi prispevek koprskega političnega vodstva z zaposlenimi komunikologi vred k degradaciji slovenskega političnega in demokratičnega prostora. Tekst je dostopen na tej povezavi.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v nedeljo, 11. marca 2018, pod naslovom Trije plakati pred Koprom. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na suport@fokuspokus.si
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE