Leto lokalnih novic

19.1.2018 / 06:08 Komentiraj
Temu se žal ne moremo izogniti. Lahko pa premislimo, komu in koliko še sploh verjamemo. Kdo komu kaj v resnici sporoča.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Načine in intenzivnost uporabe medijev danes povezujemo predvsem s starostno skupino uporabnikov. Verjamem, da gre predvem za generacijske in ne toliko socialne razlike, ki določajo uporabo in dojemanje informacij.

Starost uporabnikov seveda vpliva na izbiro platforme in na izbiro vsebine. Toda sodeč po raziskavah in po osebnem občutku verjamem, da je lokalna informacija tista, ki ima pomen za vse starostne skupine. Še več! Verjamem, da zanimanje za dogajanje v lokalnem okolju prednjači pred zanimanjem za dogajanje v svetu.

Zveni čudno, saj je uporabnikom, starim okrog 20 let, svet bližje in bolj domač kot recimo upokojencem. Toda v resnici jim najbolj potegnejo informacije o tem, kako se je zgodil umor sredi Maribora, zakaj je prišlo do streljanja sredi mesta, kateri koncerti bodo v mestnih klubih … — in navsezadnje, kakšno bo vreme v naši vasi, ne pa v New Yorku ali Parizu.

Ozkogledi interes

Če vemo, da nas kot medijske konzumente usmerja predvsem ozkogledo zanimanje, kaj se dogaja pred našimi vrati, potem je to smiselno. Neglede na to, katerim medijskim platformam in v kolikšni meri stari in mladi zaupajo, je v vsakem primeru zelo verjetno, da so lokalne informacije zelo pomembne za vse generacije. Lokalne informacije o vremenu, zvezdah in dogodkih so ključ do informacij o dogajanju v svetu.

Lokalni mediji objavljajo informacije na različnih platformah in imajo tudi različne izdajatelje. Za razliko od drugih držav v Sloveniji ni nenavadno, če kakšno občinsko glasilo postane lokalni nekomercialni medij. To sámo po sebi ni sporno, če ta občinska glasila niso financirana iz javnih sredstev.

Toda to ni edini problem. Če pogledamo še bolj od blizu, kako funkcionirajo, ugotovimo, da je namen teh “lokalnih medijev” v resnici občinski PR — konkretno PR za župane ali že kar stalna predvolilna kampanja županov, ki nameravajo kandidirati tudi na naslednjih volitvah.

Neizogibno

V volilnem letu, ko politiki tedensko najavljajo kandidature na lokalnih in parlamentarnih volitvah, je vprašanje brezplačnih lokalnih medijev na mestu. V njih namreč objavljajo v celofan medijskih vsebin zavite in bolj ali manj pronicljivo zapakirane zgodbe kandidatov, ki si želijo naše pozornosti. 

Brezplačnike bomo dobivali v nabiralnike skupaj s Hoferjevimi in Mercatorjevimi reklamnimi letaki. Toda v teh “medijskih” zgodbah bo šlo za nekaj več. Za to, komu bomo namenili glas na volitvah. Čeprav bodo lokalni mediji polni brezplačnih kuponov za najrazličnejše produkte, bo vredno zelo dobro premisliti, kaj nam sploh hočejo povedati. K nam domov bodo prihajali z letaki, kuponi, brezplačniki, novimi radijskimi in TV programi, seveda tudi s pozivi na družbenih omrežjih … — to bo vse del igre za mandat.

Temu se ne moremo izogniti. Lahko pa premislimo, komu in koliko še verjamemo. Kdo komu kaj v resnici sporoča v teh predvolilnih lokalnih “medijih”.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE