Ogrevanje so mi popravili IT-jevci

4.1.2018 / 06:08 Komentiraj
Nekateri novinarski poklici bodo izginili, ker jih ne bodo več opravljali ljudje. Informacija pa bo še vedno zanesljiva.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Rudarji so postali turistični vodiči. Tako se je glasil naslov članka v Delu, ki pripoveduje o spreminjajočih se časih izginjanja poklicev in nastajanje novih. Nekdanji rudarji rudnika Mežica so danes turistični vodiči po svojem podzemnem delovnem mestu, ki ne deluje več.

Tik pred novim letom se mi je pokvarilo ogrevanje. Imam srečo, da živim v manjšem kraju, kjer iskanje serviserjev in obrtnikov ni nočna mora. Fantje, ki so prišli pogledat, kaj je narobe, so bili pri meni v slabih dveh urah — čeprav so jih doma čakale žene s kosilom.

Pripravljenega sem imel nekaj orodja, če slučajno ne bi imeli svojega. Najprej sem mislil, da sem imel prav, ker so prišli z enim izvijačem. Toda več tudi niso potrebovali. V peči je namreč računalnik, ki sam diagnosticira napako in jo na koncu najbrž tudi sam odpravi. Večina napak je softverskih.

Pravzaprav mi ogrevanja niso popravljali inštalaterji, temveč IT-jevci.

Iste veščine, isti softver

Sredi decembra sem govoril z enim pomembnejših evropskih strokovnjakov za digitalno komuniciranje, ki kot svobodnjak dela za večja evropska podjetja — od novinarskih hiš mimo bank pa do avtomobilske industrije. Kar zadeva komunikacije, po njegovem vsi potrebujemo iste veščine in seveda isti softver.

Dva nova programa sta me fascinirala, ker v bistvu pripovedujeta o novih znanjih in izginjajočih poklicih. 

Prvi program sam montira sliko v tekst, ki ga sicer še vedno napiše človek. Računalnik izbira svež slikovni feed, ki ga posnamejo lokalni snemalci ali pa ga dobimo v okviru mednarodne izmenjave. Računalnik sam prepozna besedilo in v največ dveh do treh minutah zmontira sliko, ki ustreza napisani besedi.

X montažerjev, X novinarjev

Naslednji softver je mogoče še boljši. Vsi, ki se ukvarjamo s komuniciranjem, smo že ugotovili, da se interesi naših današnjih uporabnikov med seboj zelo razlikujejo. Pisati oz. poročati o enem dogodku s ciljem, da bodo vsi zadovoljni, je popolnoma utopično.

Primer iz športa:

Ste nogometni fen, a nimate časa, da bi si ogledali tekmo v živo. Zanima vas, kako se je odrezal vaš klub. Malo manj vas zanima, kako so igrale druge ekipe. Za povzetek tekme svojega priljubljenega kluba ste pripravljeni zapraviti 5 minut, za druge tekme pa vam zadostujejo krajši odlomki.

Od ponudnika vsebin pričakujete, da bo imel na razpolago vse povzetke tekem v različnih minutažah. Še nedavno bi torej potrebovali X montaž z  X montažerji in X novinarji, ki bi spremljali vse tekme in pripravljali različno dolge povzetke.

Ali pa če vas zanima tenis — a že spet ne toliko, da bi gledali celo tekmo, temveč samo skrajšan posnetek. Nekatere ljubitelje tenisa bo zanimal 5-minutni povzetek, nekatere pa 1-minutni.

Nekateri poklici bodo izginili

Namesto X montažerjev in X novinarjev zdaj dela povzetke računalnik sam. Naložili so mu algoritme za iskanje najbolj zanimivih trenutkov tekme ali dvoboja — in sicer tako, da ugotavlja glasnost, intenzivnost navijanja gledalcev ter glas, glasnost, tempo, način in višino govora športnih komentatorjev.

Na podlagi teh kriterijev softver odkrije najbolj napete in odločilne trenutke tekem in jih zmontira v želeno dolžino. In to seveda v tako kratkem času, kot mu ritem človeškega dela ne more slediti.

Na koncu dneva bodo nekateri poklici izginili. Nekaterih del ne bodo več opravljali ljudje. Informacija pa bo še vedno točna in zanesljiva. In to je tisto, kar večino uporabnikov medijev še vedno najbolj zanima.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE