I scream for ice cream: Pahor je sladek kot sladoled

26.12.2017 / 06:08 Komentiraj
Pahorju se bo obrestovalo, da je v političnem, ideološkem smislu flirtal z desnico, ki bo najbrž na koncu podprla njega.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Pred koncem leta pa še moj komentar za Dnevnik, napisan po drugem krogu predsedniških volitev, ki pač ni mogel ali smel biti objavljen. Za katerega so me očitno po pomoti prosili.

V kombinaciji z analizo uredništva je po mojem vse jasno.

No, Pahorju je v drugem krogu uspelo le za las. Sladoled pa je zdaj na voljo vsem, ki si želijo flirtati s predsednikom. Gre namreč za otroke.

Drugi krog je pokazal, da je Pahor s koketiranjem in hvalisanjem, da želi biti nemoralna neavtoriteta, po vsem sodeč pretiraval. Ljudstvo ga je počasi le začelo presojati malo bolj rezervirano. Instagram in druge oblike medijskega ali fizičnega flirtanja so po definiciji kratkega sape. Resen predsednik Republike ne more računati, da bodo trajno zadovoljila večino.

2012

Če pomislimo, da je sam priznal, da že od leta 2012 vodi permanentno volilno kampanjo, bi lahko bil njegov rezultat zanj še slabši. Nekateri protikandidati so se odločali za začetek svojih kampanj katastrofalno pozno. V primerjavi s Pahorjem torej s skoraj petletnim zamikom. Da bo prišlo do drugega kroga, je zato posledica seštevka razpršenih glasov več rivalom, ne samo Šarcu — še zlasti to velja za Tomčevo in Novakovo.

Na teh volitvah je v političnem smislu največ izgubila vladajoča stranka SMC s svojo neposrečeno in pozno izbiro. Največ pa je pridobil vodja Hervardov, za katere nekateri ugotavljajo, da širi nestrpnost in goji blaga rasistična prepričanja. Najbrž je ravno ta primerjava najbolj simptomatična za družbeno diagnozo danega trenutka.

Drugi krog bo najbrž prinesel ponovitev leta 2012: Pahorju se bo prejkone obrestovalo, da je v političnem in ideološkem smislu flirtal tudi z desnico, ki bo najbrž na koncu podprla njega. Kljub krutemu Janševemu pisemskemu svarilu, naj tega ne stori.

Flirtajoči populizem

Pahorjev pristop sem večkrat poimenoval “flirtajoči populizem”. Neuspeh prvega kroga kaže, da bo moral glede tega nekaj spremeniti. Zakaj je bil sploh uspešen?

Površno razumevanje bi pomenilo, da so ljudje kupili Pahorjevo čarobno formulo: ne morete mu očitati, da je uspel iz svoje funkcije narediti resničnostni šov.

Tudi mu ne morete očitati, da je povsem opustil dostojanstveno vedenje v srečevanju z tujimi političnimi državniki. Drži kvečjemu nasprotno. Svojo agendo je podredil mediatizaciji politike, kjer se ta odvija samo še kot všečen pogled, prilagojen sleherniku v navezi z množičnimi mediji, ki od prodaje instantnih podob in senzacij živijo.

Poskrbel je, skratka, da je vsako njegovo dejanje že sámo po sebi zabava, torej ‘politainment’. Zato je preveč preprosto reči, da zgolj vešče uporablja komunikacijska sredstva, da bi se približal mlajšim.

Gledano v celoti je takšnemu principu prilagodil celotno politično delovanje — in ravno zaradi nove konceptualizacije nastopanja skozi “politainment” je vsebino povsem podredil zunanji formi populizma z ljudstvom.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen na avtorjevem blogu In media res v nedeljo, 25. decembra 2017, pod naslovom Pahor, sladoled in cenzura. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno s privoljenjem avtorja.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE