Tujci in tlačani od Ljudevita Posavskega do Ahmada Shamieha

22.11.2017 / 06:10 4 komentarji
Ahmad ni mogel vedeti, v kakšno matrico je vstopil, ko je prišel v Slovenijo. Ker se je ne zavedajo niti Slovenci sami.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Zakaj Slovenci ne marajo Ahmada Shamieha? Najbolj priročen je naslednji odgovor: ker je predmet političnih igric. Predvsem političnih igric desnice. Z SDS na čelu. Za katero je politika v glavnem iskanje argumentov zoper vse, kar naredi vlada.

V tej igrici je v nedeljo zvečer dal J.J. neverjeten intervju, predvajan na 1. programu TV Slovenija. V katerem smo med drugim izvedeli, da ga napolnjuje njegova krasna družina.

Pri tem se zastavlja vprašanje, kaj je J.J. napolnjevalo vsa ta leta, ko še ni imel krasne družine. Ko je janšizem že uspešno vpisal na politični zemljevid. In v zgodovino slovenske politike.

Kajti te logike političnega delovanja — še posebej v opoziciji in še posebej zato, da iz vsega in vsakogar kuješ politične točke — desnica ni izumila šele potem, ko se je J.J. srečno poročil. In ko ima krasno družino.

Poligon za realizacijo

V duhu te logike je desnica uporabila tudi primer Ahmada Shamieha. Ki je za desnico postal samo še ena priložnost več, kako dokazati, da Vlada dela vse narobe. In da jo je zato treba zamenjati. Seveda z desno Vlado. V kateri bo zastavo nosila SDS. Najbolj priljubljena stranka v Sloveniji.

To zbiranje točk poteka po prozorni logiki: karkoli že Vlada naredi ali reče, vedno se je treba postaviti na nasprotno pozicijo. Kar je vedno mogoče. Saj ima vsaka stvar vedno najmanj dva možna načina razumevanja.

Ahmad v tej igri ni človek. Ampak samo poligon za prakticiranje te logike. Ker je Vlada začela razmišljati, da bi morda lahko ostal v Sloveniji, je opozicija morala opozoriti, da je to napaka. Zaradi katere mora Vlada pasti. Če bi Vlada Ahmada brez pomisleka nagnala iz Slovenije, bi opozicija zagotovo govorila o njeni nečlovečnosti, češ, tudi Ahmad je človek.

Ki ima krasno družino.

SLO netolerantnost

Toda vse to je resnici na ljubo samo eden od razlogov, zakaj Slovenci ne marajo Ahmada Shamieha. Obstajajo pa še drugi, bolj bistveni razlogi, ki nimajo zveze z desnico, SDS, janšizmom.

Ključni razlog je slovenska netolerantnost do drugačnosti. In do drugačnih. Značilnost, ki v Sloveniji greni življenje vsem in vsakomur, ki je drugačen. Ne samo Ahmadu.

To je za Slovence bolj temeljna determinanta od janšizma. Čeprav janšizem v marsičem sploh omogoča. In jo janšizem v marsičem uporablja. Netolerantnost je v slovenski socialni in kulturni tirnici obstajala že dolgo pred J.J. in SDS. Obstaja že stoletja in ima svoje zgodovinske razloge.

Biti kmet

Ključni razlog za slovensko zavračanje drugačnega je v tem, da je biti Slovenec že med 11. in 13. stoletjem pomenilo biti tlačan. Biti kmet.

Ta značilnost slovenske sociale in kulture se je začela oblikovati v obdobju umeščanja slovenskega ozemlja v okvir nemške države po propadu upora Ljudevita Posavskega, torej po letu 820.

S tem se je na Slovenskem začel uveljavljati fevdalizem kot najdaljše in najbolj formativno obdobje slovenske zgodovine, ki je trajalo tisoč let — od propada staroslovenskih kneževin po letu 820 pa do marčne revolucije leta 1848.

Plemstvo na slovenskem ozemlju je bilo bavarsko že v 9. stoletju in ostalo tuje tudi pozneje. Šlo je za nekaj rodbin in cerkvenih dostojanstvenikov, ki niso živeli pri nas.

Biti drugačen je biti sovražnik

S takšno družbeno ureditvijo pa je slovensko prebivalstvo postalo ne samo etnično ločena, temveč tudi družbeno ločena entiteta. Bili so etnična skupina brez lastnega vladajočega razreda. Biti Slovenec je pomenilo biti podložnik, biti tlačan. 

Tlačani pa so živeli na precej podoben način. Imeli so vsi enako velika posestva (hube), ki so bile tudi sestavljene iz enako velikih delov zemlje enakega tipa (enaka količina gozda, polja itd.). Tudi oblačili so se enako, jedli so isto, vsi so govorili isti jezik (slovenščino), delali so isto, obdelovali zemljo na isti način itd.

Ta družbena ureditev je Slovence zgodovinsko oropala možnosti, da bi se naučili, da biti “naš” — torej nam nenevaren — lahko vključuje tudi drugačne ljudi. Ljudi, ki govorijo drugače. Ki se drugače oblačijo. Se drugače obnašajo. Drugače mislijo. Itd. Tisti, ki so bili drugačni, so bili v slovenski zgodovini zemljiški gospodje. Tujci. Sovražniki.

Slavko Pengov: Zgodovina Slovencev od naselitve do danes (izrez), 1957, freska v Državnem zboru, 67,4m × 1,4m.

Percepcija večine

Tako je ostalo do danes. Zato je v Sloveniji vsak, ki je drugačen, v percepciji večine nevaren. 

In Ahmad je seveda drugačen.

Shamieh ni mogel vedeti, v kakšno matrico je vstopil, ko je vstopil v Slovenijo. Konec koncev se te matrice ne zavedajo niti Slovenci. On je samo pokasiral učinek te zgodovinsko vzpostavljene značilnosti slovenske socialne in kulturne tirnice. Učinek, ki ga desnica uporablja in z njim nevarno in neodgovorno manipulira.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE