Časa kislih kumaric ni več. (Vedno je čas kislih kumaric.)

3.8.2017 / 06:10 Komentiraj
Naše digitalne kompetence se bodo morale prilagoditi kompetencam najstnikov. Toda kakšen bo njihov zorni kot čez 10 let?
NAROČI SE PRIJAVI SE

Poletni meseci so obdobje, ki je vedno odslikavalo značilno fazo v proizvodnji medijskih vsebin. Čas kislih kumaric pa ni več obdobje, ko bi si bilo treba izmišljati zgodbe in pripravljati vsebine na zalogo. Današnja družba ponuja več kot samo namišljene škandale.

Naravne katastrofe in teroristični napadi ne izbirajo časa. Morda so celo pogostejši prav v obdobju, ko si občinstvo in proizvajalci medijskih vsebin želijo dopustniškega odklopa. Minili so časi, ko so novinarji odhajali na dolge dopuste in na zalogo pripravljali reportaže o poletnem dogajanju. Pa tudi časi, ko so ustvarjalci televizijskih vsebin naredili zadnje oddaje junija in čez poletje predvajali ponovitve in posnetke, septembra pa so se vrnili na male ekrane.

Takšnih lukenj si mediji ne morejo več privoščiti. Danes so njihovi uporabniki obsedeni s tem, da morajo biti kjerkoli in kadarkoli izpostavljeni aktualnim vsebinam ter svojim najljubšim oddajam in serijam.

7/24/365

Spremljanje medijev je postalo popolnoma drugačno. Branje časnikov in poslušanje novic ob jutranji kavi na domači ali hotelski terasi je samo še delček naše medijske uporabe. Medijski uporabnik danes nosi s seboj platformo, ki mu mora ponujati prav vse — zabavo, informiranje, izobraževanje — in ki mu mora biti na voljo vedno in povsod.

Seveda je kralj tisti, ki zna to platformo oskrbovati z vsem, kar potrebujemo: dobrimi, kredibilnimi, svežimi, analitičnimi in zabavnimi vsebinami. Mediji morajo producirati za vsa občinstva (ali vsaj za večino) in zadostiti vsem njihovim potrebam. Za to pa je nujno garanje vse dni v letu.

Še več! Današnji medijski uporabnik ni več lojalen. Ne spremlja vsebin samo enega ponudnika, na katerega je (bil) navajen, ampak konzumira tisto, kar misli, da potrebuje. Zato je tudi manj kritičen. Ne preverja virov, ampak jemlje od koderkoli in kogarkoli tisto, kar mu je tudi všeč.

Medijski poslovni manevri

Današnji uporabniki platform so popolnoma spremenili tempo in principe svojega delovanja. Mnoge medijske hiše se v skrbi za ohranitev občinstva lotevajo vseh mogočih manevrov. Ponujajo storitve in izdelke, turistične in zavarovalniške aranžmaje, prodajajo knjige, organizirajo igre na srečo, zabavajo z igricami… Ponujanje klasičnih novinarskih vsebin je postalo stranski posel.

V resnici si danes nihče ne upa napovedati, kaj bomo uporabniki od medijev pričakovali čez pet ali deset let. Naše digitalne kompetence se bodo morale prilagoditi kompetencam najstnikov — toda njihov zorni kot za medijske potrebe ostaja neznanka. Četudi smo v spletnem oglaševanju prepoznali prihodnost ogromnih poslovnih potencialov, pa še ne vemo, kako bo občinstvo absorbiralo vsebine.

Tito je umrl. Tisk je umrl. Dopustniki se preusmerjajo na svoje tablice in telefone, kjer kvečjemu berejo naslove o požarih, škandalih, umorih, neeksplodiranih bombah, naravnih katastrofah (ali vsaj vročini), terorističnih napadih — in morda še kakšno zabavno opozorilo, kako biti bolj seksi.​ — [Fotografija: Marko Crnkovič]

Kako biti bolj seksi

Mnogi današnji 30-letniki so nazadnje prebrali knjigo takrat, ko so delali maturo. Študentje iščejo hitre odgovore na izpitna vprašanja. Za daljše članke ni več potrpljenja.

Odgovor na vprašanje, kakšne bodo medijske vsebine čez deset let, je torej odgovor, kakšen bo takrat medijski uporabnik. Spremenjene navade pri dopustniškem branju, ko knjižnice julija in avgusta niso več izropane. Dopustniki se preusmerjajo na svoje tablice in telefone, kjer kvečjemu berejo naslove o požarih, škandalih, umorih, neeksplodiranih bombah, naravnih katastrofah (ali vsaj vročini), terorističnih napadih — in morda še kakšno zabavno opozorilo, kako biti bolj seksi.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE