Ali je Zmago Jelinčič vampir? Ne, no. Samo SNS ima novo spletno stran.

24.5.2017 / 06:08 2 komentarja
Kako primitiven moraš biti, da odpor do beguncev asociraš z ikonično podobo iz skoraj sto let starega horror movieja?
NAROČI SE PRIJAVI SE

V senci sobotnega kongresa SDS v Mariboru je imela kongres na Otočcu tudi SNS. Janša je Jelinčiču razumljivo ukradel šov — oz. si ga je Jelinčič pustil ukrasti, ko je kongres nespametno planiral na isti dan.

Zmago Jelinčič je še večji dolgoprogaš kot Janez Janša. Predsednik stranke je že od ustanovitve leta 1991, torej celih 26 let.

Seveda je SNS tudi na tem kongresu Jelinčiča izvolila še enkrat.

Tega niti ne bi posebej omenjal, če ne bi SNS ob tej praznični priložnosti prenovila svojo spletno stran.

Pa kaj potem, boste porekli. Seveda niti to ne bi bilo vredno omembe, če ne bi bilo tako smešno. No, grozljivo.

Ne morem si kaj, da ne bi z analizo besedilnih in vizualnih elementov samopromocije SNS opozoril na kulturo javnega političnega komuniciranja.

Najprej mi je v oči padlo sporočilo o migrantih. Pa ne v vsebinskem smislu — ker saj vemo, da jih SNS pač noče videti —, ampak v vizualnem.

Ker gre za takšno sveto kulturno preproščino, da se jih bog usmili.

Kao dinamična SNS

Nova vstopna stran SNS je dinamična. Fotografije čez cel ekran — in z vsako posebej asocirane bodrilne besede, ki se izpišejo čeznje in dajejo vedeti, katere so glavne vrednote stranke — se namreč same menjavajo vsakih nekaj sekund. Lahko pa jih klikamo/listamo tudi sami.

Naključje je hotelo, da sem ob prvem obisku strani SNS naletel ravno na tisto fotografijo in “vrednoto”, ki je govorila o beguncih.

Konkretno in zajebano: “Brez migrantov”.

Ni me presenetilo stališče. Presenetila me je fotografija. Črno-bela. Senca nekakšne grbaste, plešaste spake s skrivenčenimi prsti, ki spominjajo na strašne kremplje. Gre sicer za človeka, s katerim pa je nekaj hudo narobe. Očitno hodi po stopnicah, videti je tudi ograjo. Senco ograje. Vse so same sence na zidu.

V trenutku se mi je zazdela znana. Kaj je že to?

Po glavi sem se praskal ne več kot nekaj sekund. Potem se mi je posvetilo: SNS je za asociacijo na begunce uporabila znameniti prizor iz filma Nosferatu, v katerem grof Orlok počasi hodi po stopnicah svoji žrtvi naproti.

Ne ravno Drakula

Samo fusnota: Nosferatu je ena zgodnjejših grozljivk v zgodovini filma. Gre za neavtorizirano, tako rekoč ukradeno adaptacijo originalnega romana Drakula Brama Stokerja (1897), ki jo je leta 1922 zrežiral nemški režiser Friedrich Wilhelm Murnau. V scenariju je “vampir” (kot bitje) spremenjen v “Nosferatuja”, grof Drakulo pa prekrščen v grofa Orloka.

Stokerjevi dediči so dosegli sodno prepoved predvajanja filma — ki je v Nemčiji sicer postal instantni hit — in uničenje vseh kopij. Vendar se je nekaj primerkov ohranilo in leta 1929 je bila premiera Nosferatuja še v ZDA. Od takrat velja film za eno največjih mojstrovin zgodnjega (še nemega) filma.

Original: Gre za neavtorizirano, tako rekoč ukradeno adaptacijo originalnega romana Drakula Brama Stokerja (1897), ki jo je leta 1922 zrežiral nemški režiser Friedrich Wilhelm Murnau. V scenariju je “vampir” (kot bitje) spremenjen v “Nosferatuja”, grof Drakulo pa prekrščen v grofa Orloka. — [Fotografija: WikiMedia]

Horror

Kako primitiven — pardon: primitivno kultiviran — moraš biti, da problematiko beguncev oz. svoj odpor do njih asociraš z ikonično podobo iz skoraj sto let starega horror movieja?

Glede na druge fotografije in gesla, ki se menjavajo na vstopni strani SNS, to očitno ni tako težko.

Naj grem po vrsti.

Najprej nas pozdravi kupljena stockfoto fotografija skupine devetih poslovnežev — med njimi tudi štiri ženske in v skladu z vrednotami SNS tudi dve bolj ali manj temnopolti osebi —, kakršno bi lahko uporabila tudi kakšna headhunting firma. Recimo Adecco. (Vedno stran gledam, ko grem mimo njihove poslovalnice na Ajdovščini.)

Ljudje na sliki so sluzasto čedni in simpatični in urejeni in dajejo vtis, da se bodo vsak čas razpočili od samozadovoljstva nad lastno uspešnostjo, da imajo službo in to seveda odgovorno. V ospredju je viden malo starejši možakar, ki deluje kot šef. Valjda.

Verbalno pa SNS ob tej fotki sporoča: “Več kot četrt stoletja. Še vedno si upamo! SNS — Slovenska nacionalna stranka.”

Stari logo s tistimi čudnimi karantanskimi ali kakšnimi grbi in z lipovom listom na sredi se prav tako dinamično prelije v novega.

Ta je po novem na glavo postavljen rumen enakostranični trikotnik. Napis SNS iz sredine prebija stranico trikotnika na desno.

Moja prva asociacija sta bila nacistični rožnati trikotnik za označevanje homoseksualcev in judovska rumena zvezda, sestavljena iz dveh enakostraničnih trikotnikov. Prav tako nacistično označevalna, seveda, ker Davidova zvezda ni rumena, ampak modra oz. kot heksagram na izraelski zastavi svetlomodra.

Sicer dvomim, da je SNS razmišljala o teh asociacijah. Ker po vsem tem, kar še vidimo na spletni strani, niso razmišljali o ničemer.

Na kaj prisega SNS

Za tem uvodom se zvrsti naslednje:

  • Pogum”. — Zmago Jelinčič v beli srajci in črni obleki si popravlja črno-sivo-belo poševno črtasto kravato. Kot da mu je popustil vozel. Posneto v veliki dvorani Državnega zbora. Imam ga na sumu, da je šel prav pozirat. Fotografija je po mojem posneta po letu 2011, ko je bila SNS nazadnje v parlamentu.
  • Sreča”. — Ati dviguje v zrak otročička (po zraven parkiranem vozičku sodeč dojenčka), ki ga zakriva strankin banner, mami pa steguje roke, kot da jo skrbi, da mu bo slučajno padel dol. Kakšna štiri leta stara hčerkica opazuje to sceno z bicikla s pomožnimi koleščki. Prizor nekje na obali. V ozadju sončni zahod. Kiči-kiči. Stockfoto.
  • Neodvisnost”. — Posneto na vrhu Triglava. Aljažev stolp. Tudi ob sončnem zahodu. V dolini oblaki. En tak fake Joco Žnidaršič.
  • Domovina”. — Blejsko jezero. Otok. Cerkvica. Tudi ob sončnem zahodu. Nad gladino se vlečejo Adobejeve meglice. Zgleda namreč precej fotošopano.
  • Prihodnost”. — Nekakšno futuristično plovilo z laserskimi žarometi (in v daljavi še eno) leti nevarno nizko čez gorski greben, spodaj pa — za pomiritev ali kaj? — vidimo nekaj, kar bi lahko bila čreda ovac.
  • Svoboda”. — Planinski orel z razširjenimi krili jadra čez whatever. Wow. Stockfoto.
  • Moč”. — Šopek regrata, ki raste iz asfaltne krtine. Zgleda, kot da so ga vtaknili v razpoko. V bistvu ikebana. Plevel pa to. Stockfoto.
  • Humor”. — Reportažna fotografija Zmaga Jelinčiča, ki se smeji v pogovoru s strankarsko kolegico, ki ji je prijateljsko položil roko na ramo in ki se tudi smeji. V ozadju še trije neostri mandeljci, ki se tudi smejijo. Roko na srce, še kar posrečena in simpatična fotografija. Človek bi jih drago plačal.
  • Zaupanje”. — Handshake. Closeup. Sodeč po manšetah se rokujeta dva kravatarja. Eden v beli srajci z volnenim reklcem, drugi v svetlo modri brez. Stockfoto.
  • Spoštovanje”. — Nagubani starčevski dlani (možna diagnoza artritis) se oprijemata palice, nanju je položil svojo dlan nekdo mlajši. Stockfoto.

Nakar še ta z Nosferatujem.

Če torej pustim ob strani politiko, se že sámo po sebi zastavlja vprašanje, ali je mogoče oblikovati dobro, lepo, komunikativno, tehnično prijazno in napredno spletno stran, če nameravaš naslovnikom skomunicirati, da je begunce (“migrante”) treba kratko-malo nagnati.

Tirada proti čemu?

Nočem, da ta tekst izpade kot tirada proti slovenskemu hostilnemu odnosu do beguncev. Ti so problem zase, na katere se obeša vse — ne samo način komuniciranja, ampak celo nekaj tako specifičnega kot dizajn in vizualije.

Če torej pustim ob strani politiko, se že sámo po sebi zastavlja vprašanje, ali je mogoče oblikovati dobro, lepo, komunikativno, tehnično prijazno in napredno spletno stran, če nameravaš naslovnikom skomunicirati, da je begunce (“migrante”) treba kratko-malo nagnati.

Morda — ampak to doseči je veliko težje kot oblikovati nasprotno, prijazno, tolerantno, refugees-welcome sporočilo.

Če hočeš nekaj povedati, moraš obvladati jezik. Besede in/ali podobe. Če hočeš povedati nekaj zoprnega, pa moraš to obvladati še tem bolj.

To je poanta. Ker boš težko ljudi prepričal v karkoli.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE