Uradno: Britanski mediji so se pri brexitu pokazali v bedni luči

12.5.2017 / 06:08 Komentiraj
Sodobni potrošnik je pragmatičen in ne bo plačal za nekaj, čemur ne verjame in v kar ne verjame. Še najmanj za medije.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Po skoraj letu dni je zaključena raziskava medijskih vsebin na temo izstopa Velike Britanije iz EU. Gre za najbolj obsežno raziskavo na temo brexita doslej. Trajala je nekaj mesecev in je obdelala vse v Veliki Britaniji objavljene prispevke na spletu, TV in v nacionalnih tiskanih medijih. Raziskovalci King’s Collegea so analizirali objave in način poročanja v obdobju 10 mesecev, skupaj kar 351.166 prispevkov.

Izsledki kažejo, da je bilo daleč največ prispevkov na temo ekonomije. Sledila je tema priseljevanja, tretja tema pa je bilo zdravstvo.

Kar zadeva ekonomijo, je daleč največ prispevkov govorilo o stroških, če Britanija ostane v EU. Izjemno senzacionalistično so govorili, da bodo stroški izstopa znašali 4.300£ na gospodinjstvo na leto do leta 2030, na drugi strani pa o stroških članstva v EU v višini 350 milijonov na teden.

Tema priseljevanja se je izrazito povečala v drugem delu kampanje, imela pa je večinoma negativen značaj. Izpostavljeni so bili Turki, Albanci, Romuni in Poljaki, ki so bili večinoma predstavljeni negativno.

Nič novega, a zdaj uradno

Raziskava daje prav mnogim očitkom na račun medijske kampanje, ki je bila že prej ocenjena kot izrazito pristranska, negativna in usmerjena v delitev britanske družbe.

Razprava o brexitu je že prežvečena tema, s katero se samo še redkokdo želi ukvarjati. Osebno pa me je pritegnilo dejstvo, da podrobna analiza medijskih vsebin in učinkov potrjuje naše občutke.

Po eni strani me veseli, da je medijskim raziskovalcem uspelo pripraviti temeljito analizo, ki govori zase. Brez dvoma bodo nekateri našli v njej tudi slabosti.

A neizpodbitno dejstvo, ki izhaja iz raziskave — in iz zdrave kmečke pameti — kaže, da bi bilo skrajno čudno, če takšno poročanje ne bi še dodatno omajalo zaupanja v medije. 

Šele z distance nekaj desetletij bomo lahko ocenjevali prave učinke tako močne kampanje, kakršni smo bili priča v Veliki Britaniji in tisti pred predsedniškimi volitvami v ZDA.

Raziskava daje prav mnogim očitkom na račun medijske kampanje, ki je bila že prej ocenjena kot izrazito pristranska, negativna in usmerjena v delitev britanske družbe.

Ni več vredno plačila

Takšno ravnanje medijev je naredilo medijem — pa tudi politiki — izjemno in strašljivo škodo, čeprav so nekateri na kratki rok slavili. Zaupanje v medije in politike je nepopravljivo omajano, morda je celo popolnoma izginilo.

Ravnanje medijev je (bilo) nerazumno, saj njihov trg temelji na zaupanju in zabavi. Mediji nas resda že dolgo vedno bolje zabavajo, toda zaupanje vanje se krha. Zaupanje je tisto, kar mediji najbolj rabijo, vendar si ga ne znajo pridobiti. 

Sodobni potrošnik je pragmatičen — in pragmatičen potrošnik ne bo pripravljen plačati za nekaj, čemur in v kar ne verjame. Četudi ne moremo vseh medijev — niti v Veliki Britaniji — tlačiti v isti koš, pa je žalostno dejstvo, da senca pada na vse medije.

Še več! Britanski medijski trg, ki je bil dolga, dolga leta zgled za mnoge, tudi manjše trge, se je tokrat pokazal v res bedni luči.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE