Lastni in plačani obrazi

19.2.2017 / 06:10 1 komentar
V tem primeru tudi znan obraz ne pomaga. Nasprotno. Zaradi tega je lahko Planet TV na zadnji prelomnici še bolj nemočen.
NAROČI SE PRIJAVI SE

Da se Delo v novi oglaševalski kampanji predstavlja s svojimi uredniki, se mi zdi logično in razumljivo. Sporočilo kampanje so vezali na zaupanje medijem, ki jih ti ljudje urejajo.

Dobro je, da so to storili zdaj, ko imajo vsaj še nekaj takšnih ustvarjalcev vsebin, zaradi katerih smo pripadniki baby boom generacije za eno samo njihovo kolumno, članek, komentar pripravljeni kupiti izvod Dela, One ali Slovenskih novic.

Za nami ni več generacije, ki bi bila tako čvrsto povezana z mediji. Zaradi tehnoloških sprememb na področju naprav in distribucijskih kanalov imajo mlajši to srečo, da sproščeno begajo sem in tja po spletu, od enega kanala do drugega, od ene naprave na drugo. Neobremenjeno srfajo in berejo, ne da bi jih zanimalo, kdo so avtorji zapisov. Danes tu, jutri tam.

Nič narobe, da se razume. Gre za medgeneracijske in tudi za razvojne razlike. Ko mene pritegne headline, najprej pogledam, kdo je avtor. Šele nato se odločim, ali bom prispevek prebrala ali ne.

Kako pa kaj Planet TV?

No, Delo ima od uporabe svojih urednikov več koristi. V ospredju sta dve.

S tem še naprej gradi imidž tistih, ki mu prinašajo največjo branost — beri: prihodke — in z uporabo notranjih zvezd prihrani pri stroških kampanje. Notranjim, zaposlenim, četudi gre za urednike, gotovo ni potrebno plačevati dodatnega honorarja za nastopanje v kampanji za “lastni” medij.

Verjamem celo, da jim to godi in da tudi sami v svojem pojavljanju vidijo prednosti. Pa še konkurenčne klavzule ni potrebno uveljavljati.

Popolnoma drugačen pristop pa so morali ubrati na Planet TV.

Resnično upam, da nam bo vodstvo Planet TV končno potrdilo, da vedo, kakšna televizija so, katerim gledalcem je namenjena, kakšno je njihovo vsebinsko poslanstvo in kakšna je njihova finančna odgovornost do lastnikov.

Treba jim je priznati vztrajnost in nepopustljivost. Resda pa ta v največji meri temelji na kapitalski osnovi večinskega lastnika, ki lahko vsa ta leta ohranja potrebni finančni input. Brez tega lastnika Planeta TV ne bi bilo več, to je gotovo.

Posledice tega poslovno-oglaševalskega paketa pa bodo zagotovo čutili prav znani Slovenci, ki so svoj obraz posodili Planet TV. Razumljivo je namreč, da konkurenca ne more spregledati takega oglaševalskega paketa. — [Screenshot: Planet TV/Fokuspokus.]

Na zadnji prelomnici

Z novim urednikom je treba dati ekipi še eno priložnost. Zaradi vseh dosedanjih notranjih pretresov, prihajanja in odhajanja urednikov in novinarjev — od katerih mnogi nikoli niso veljali za odličnjake v tem poklicu —, jim ni preostalo drugega, kot da za novo promocijsko kampanjo in za gradnjo imidža povabijo domače zvezdnike in znane obraze. Ti naj bi nam, gledalcem, sporočali, da gre v primeru Planet TV res za našo, nam najljubšo in najbližjo televizijo.

Škoda. Prav zdaj, ko so na verjetno zadnji prelomnici, ki si jo še lahko privoščijo, bi zaradi dolgoročnega zaupanja in širjenja baze rednih gledalcev morali začeti graditi vero v lastne ustvarjalce. Ne v plačane obraze.

Nekatere od teh najetih osebnosti morda niti ne poznajo dobro Planeta TV? Toda televizija ima čudežno moč. Znanim Slovencem je pomembno, da so na televiziji, ker s tem gradijo svojo medijsko podobo in so — kot verjetno tokrat — za to vsaj malo plačani.

Testimonial: Nescafé ali Illy?

Ali gre v primeru Planeta TV za zgrešeno ali za pravilno testimonial strategijo, bo pokazal čas in ratingi.

Posledice tega poslovno-oglaševalskega paketa pa bodo zagotovo čutili prav znani Slovenci, ki so svoj obraz posodili Planet TV. Razumljivo je namreč, da konkurenca ne more spregledati takega oglaševalskega paketa.

Reakcija drugih komercialnih televizij je po vsem svetu enaka, tudi pri nas. Zvezdnikom, ki promovirajo konkurenčno televizijo, vsaj med kampanjo, če že ne za vedno — kar bi bilo v tem konkretnem primeru res nespametno —, zaprejo vrata v svoje oddaje.

Mislite, da bi George Clooney ob svojem pojavljanju za Nescafé lahko sodeloval še z znamko Illy? Zanj celo velja, da druge znamke kave sploh ne bo nikoli promoviral. Preveč prepoznaven Nescaféjev obraz je že postal, da bi ga druga znamka sploh povabila k sodelovanju — pa četudi sam deluje na prodajo kave kot viagra.

Ker imamo pri nas samo dve komercialni televiziji, ki slovenskim pop umetnikom omogočata solidno gledanost, je šok ob soočenju, da nimaš dostopa do obeh, podoben občutku, da ti je nekdo pravkar odsekal roko.

V tem primeru tudi znan obraz ne pomaga nič. Prej nasprotno. Zaradi njega je Planet TV lahko še bolj nemočen.


OpombaTekst je bil prvotno objavljen v soboto, 18. februarja, na avtoričini spletni strani KaKa — Kako komuniciramo? pod naslovom Moč in nemoč lastnih obrazov. Verzija na Fokuspokusu je editirana. Objavljeno v dogovoru z avtorico.

FOKUSPOKUS

Naročite se za 1 leto € 20,99


Z nakupom naročnine boste odklenili dostop do vseh vsebin za 12 mesecev od dneva sklenitve naročnine.


Naročilo poteka v Večerovi spletni trgovini.

Vstopite v trgovino...


Za pomoč in vprašanja nam pišite na [email protected]
Vam je potekla naročnina? Samo 20,99€ za 12 mesecev. NAROČI SE