Revija

62. Jazz Festival: Epifanija solo pianizma in prihodnost in podmladek jazza.

4.8.2021 / 06:10 Komentiraj
In BTW: ste v svojem posplošenem nezadovoljstvu opazili, kako nizko je (pro)padel nivo glasbenih vsebin, predvajanih na TVS?

Prejšnji teden sem doživel svojo koncertno solo piano epifanijo tipa Köln Concert Keitha Jarretta. Na žalost 24. januarja 1975 nisem mogel biti v tamkajšnji operi, lahko pa sem bil 30. julija 2021 v Klubu CD na 62. Jazz Festivalu Ljubljana.

John Medeski. Moj idol. Solo klavir.

Koncert je bil fascinanten ne samo zaradi osupljive pianistove virtuoznosti in skladateljske domišljije, temveč tudi zato, ker je pokazal, kako dolgo pot je v skoraj pol stoletja prepotoval jazz in kako se je pri tem spremenil.

Kar je bilo sredi 70. let meditativna instrumentalistična in eksperimentatorska, četudi z leti vse bolj spevna in všečna bizarnost, je v današnji obliki groba dekonstrukcija vsega, iz česar se je jazz razvil in kar je v zgodovini inkorporiral. Pa tudi sprotna sestavitev puzzla iz neujemajočih se koščkov, ki pa se kot abstrakcija lepo prilegajo drug drugemu.

Danes se mi Köln Concert zdi kot divertimento za v dvigalo. John Medeski pa mi vliva upanje, da se razvija jazz...

Koprska zasedba Pantaloons nastopa na 62. Jazz Festivalu v četrtek, 29. julija 2021: Luka Belič, saksofon; Aljaž Markežič, suzafon; David Nik Lipovac, bobni; Stella Ivšek, VJ 5237. — [Fotografija: Nada Žgank/CD]
NAROČI SE PRIJAVI SE

Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino. NAROČI SE