Revija
#film #festival #kritika
30. LIFFe (2.) | 22. FSF (4.): Zakaj je že ta film dobil 11 nagrad?
Logo 23.11.2019 / 18.06

To ni polemika z Zgodbami iz kostanjevih gozdov, ampak z onimi, ki so rekli, da jih je treba napumpati kot mojstrovino.

»Super, da se slovenski film žanrsko in stilno diverzificira. Super, da se pojavljajo debitanti z out of the box ambicijami in idejami.«

V drugem, če ne celo tretjem poskusu mi je končno uspelo videti — predzadnji dan LIFFa — te famozne Zgodbe iz kostanjevih gozdov, domnevno najboljši film 22. Festivala slovenskega filma, ki je septembra v Portorožu pobral ne več ne manj kot enajst vesen.
Po hvalnicah, ki so jih filmu namenjali slovenski mediji, in po programskem in pravnem preseravanju producentov in promotorjev glede predvajanja sem šel v kino skeptičen — in skeptičen tudi ostal.
Da ne bo pomote: Zgodbe iz kostanjevih gozdov niso tako slab film, da bi se ga čutil dolžnega sesuvati. Sploh ne. Tako kot večino slovenskih novitet bi ga verjetno šel gledat, ne bi pa o njem pisal, ker me ne tangira. Dobesedno: se me ne dotakne. Lepo posneti, pravljično dokumentirani in napol literarizirani demografski problemi in etnografski femomeni Benečije me ne zanimajo.
Edino, kar me pri vsem tem zanima, je kulturno in medijsko vprašanje: zakaj vsi tako dol padejo na takšen film?

Anahronizem, retrogarda in mainstream

Še enkrat: to ni polemika s tem filmom, temveč s tistimi, ki so se odločili, da bodo Kostanje faute de mieux napumpali kot veliko mojstrovino sodobnega slovenskega filma.

Lepo posneti filmi se ne vrtijo lepo

Skratka: Gregorja Božiča si je treba zapomniti in ga resno upoštevati, ko bo na razpis SFC prijavil naslednji projekt. Nikakor pa ni bilo treba filmu podeliti toliko vesen. S tem je žirija 22. FSF dokazala, da je (bila) popolnoma brez kompasa in za nameček še tendenciozna.

NAROČI SE
#film #festival #kritika
Berite nas že za 1,99€. Podprite Fokuspokus z dnevno, mesečno ali letno naročnino NAROČI SE
Share on
Za boljšo izkušnjo na spletni strani uporabljamo piškotke